Mononukleoza a HULENÍ :-)
<-?->
Dobrý den,nedávno jsem onemocněl mononukleozou byl jsem v nemocnici po 14 dnech mě pustili domů(jaterní testy jsem měl 2,8(nejvyšší 3,4)).Jsem docela "hulič" a tak bych rád věděl jestli mi to nějak moc neničí játru :).Doporučená doba jaterní diety je 3-6 měsíců(podle výsledků krve)ještě by mě zajímalo kdy bych jsi mohl dát ext aby to tělo bez problému rozchodilo :).Kdyby jste ještě něco potřebovali vědět tak napiště. Díky za odpověď...

Odpověděl: Pavel Kubů
Samotné cannabionidy jaterní tkáň nepoškozují, při kouření čehokoliv se však do těla dostává celá řada látek, z nichž některé játra poškozují. Pochopitelně, že nesrovnatelně méně než plíce, které jsou kouřením velmi intenzivně poškozovány. Bez problémů se de fakto nedá rozchodit žádná XTC, protože amfetaminy v ní obsažené svojí toxicitou poškozují jak jatra, tak mozek. To, že se po ní člověk rovnou nepozvrací, eventuálně neupadne do bezvědomí, ještě neznamená, že průběh intoxikace nepoškozuje zdraví;) Na otázku ohledně vhodné doby na požití další XTC od onemocnění nelze jednoznačně odpovědět. Úplný návrat všech jaterních funkcí na původní úroveň se individuálně velmi liší. Ještě dlouho po ukončení léčby mononukleozy mohou játra stále pracovat na nižší kvalitě než před onemocněním. Osobně bych svoje játra toxicky nezatěžoval ještě další rok po skončení léčby (samozřejmě ani alkoholem).