otázka
Kotě
pěkný den jsem už delší dobu záv. na opi. pokouším se posl. roky abstinovat,ale nepřesáhne to 3 měs.ted jsem v tom zase smažim se ale nosem/předtim jehla/, ale je mi po h. špatně, je to tou změnou aplikace?Také na mě začali/y/ skákat taková strašidla, to jsem nnikdy neměla a to mě děsí. volala jsem do dropinu,tam mě řekli, že mě začíná psychoza, znaj mě už a nevěří,že chci nebrat protože jsem to vždycky zatim pokazila. ale mám stravh s tou psychozou.

Odpověděl: Jakub Minařík
a) možná by stálo za ouvahu pokusit se kontaktovat nějakou ambulanci, aby vám pomohli tu abstinenci udržet. Jestli jste volala do drop-inu, tak jste možná z Prahy. Tady je takových zařízení hafa :-). Diskrétnost je samozřejmá, braním drog se nikdo nechlubí. Pokud o to budete stát, tak vám někoho doporučím, abyste šla najisto. :-) Prostě myslím, že je varianta zkusit něco jiného, když se to v Drop-inu nedařilo. :-) b) ta strašidla mohou být samozřejmě psychoza, ale taky se specificky u opiátů popisují děsivé pseudohalucinace typicky při usínání, nebo probouzení se, nebo ve spánku. Kdybyste měla zájem, popis myslím najdete v Klinické toxikologii Riedla a Vondráčka, Avicenum, 1971. Myslím, že tyhle stavy nebývají časté. Sám jsem je v praxi potkal jen několikrát a obyčejně u lidí, kteří užívali přírodní opium. Víc nejsem schopen podle vašeho popisu vymyslet. Kdybyste o to stála, tak je to možné, ale musíte o těch strašidlech napsat víc. Jak to vypadá, kdy se to vyskytuje, ... Stačí? :-)