dekuji za odpoved a prosim Vas o dalsi radu
ivanka
Vazeny pane Mudr.Minariku, dekuji Vam velmi za Vasi odpoved.Situace v nasem domove dosla tak daleko, ze manzel si vzal kufrikem s par vecmi a nastehoval se ke staremu sousedovi (stary pan zije sam), v dome kde mame byt, ktery je momentalne pronajaty jeho znamym, asi 30km daleko od naseho domu.Tvrdi totiz, ze zadne drogy nebere, ze jsou to pouze stimulatory a ja, ze ho nenecham zit.Mela bych dodat, ze manzel je cizinec z Kavkazu, verici. Najednou si zacal kupovat eroticke casopisy a chtel se milovat nonstop.Nedalo se to zvladnout.Mam velmi rada sex s mym muzem, ale on se stal neuspokojitelnym. Pak najednou obdobi s erotikou prestalo a on se upnul silne k bohu.Kudy chodi, tam se modliTtvrdi,ze je kral z Kavkazu a ze vsichni jsou jeho otroci....ze ma nejbliz k Bohu.... Ted dokonce mi vzkazal,ze se mnou chce rozvest a ze se do naseho domu uz nikdy nevrati!!! Zmenil se mi pred ocima a mam pocit, ze jsem ho ztratila navzdy.Stal se z nej jiny clovek. Zije uplne v jinem svete,kazdodenni problemy spojene s chodem domacnosti a manzelskeho zivota uz ho nezajimaji.Nechal mne ve vsem samotnou. Mame spolecnou firmu a on uz se o nic nezajima.Nic ho nebavi.Tajne prodal telefon,sve i me znackova slunecni bryle a tvrdil,ze mu je ukradli, aby si mohl koupit, to jak on tomu rika stimulator.Nejspis si dela i dluhy, protoze penize k dispozici nema. Pane doktore, prosim, co mohu udelat?Rika ,ze nic nebere, ze si vymyslim, vidi ve mne nepritele!!!!!!!!!!!!!!!Ano, on nechce prestat! A co mohu udelat?Prece ho nenecham se utopit v drogach!!!Ztraci kontakt s realitou.Chtela bych ho nechat hospitalizovat!Za jakych podminek je to mozne??? a kde bych se mohla obratit ?na jakou kliniku v lokalite Ostrava??? Dokonce slibil znamym i mne,asi ve slabe chvilce, ze toho necha, dva dny to nebral a potom opet zacal. Prosim Vas pane doktore pomozte mi. Je mu je 38 a mne 36let. Zatajila jsem dulezitou vec, ze se lecil ve 26 z tezke zavislosti na heroinu u nich na Kavkazu.Matka ho nechala tehdy zavrit na 1 mesic a nikoho k nemu nepoustela, lecila a starala se o nej sama.Otec, matka, oba jsou lekari. Nemohu ho nechat byt i kdyz on nechce, protoze vim, ze z nej mluvi narkotika, ne on!!!Prosim pomozte, co mohu udelat?Kdyby se jeho kamaradum ho podarilo presvedcit, aby se nechal lecit, jak by to probihalo? Prosim budte tak velmi laskav a pomozte mi. Jsem na tom velmi spatne psychicky, velmi me trapi, ze se neda zastavit.Jak to asi bude probihat dal.Jak dlouho to vydrzi???Pak sahne po tvrdsich drogach???Co se deje v takovych pripadech???Nemam pocit, ze by spatne snasel ztratu zazemi.Naopak beze mne ma klid, nemusi se tajne zavirat, nemusi nic vysvetlovat, proste si to bere vklidu, ja jsem byla jen ta, ktera chtela ,aby se vratil, jenze on uz odjel,odjel do raje!!! Dekuji za odpoved a preji hezkou nedeli. Ivanka

Odpověděl: Jakub Minařík
Asi by bylo nejlepší se obrátit na nějaké léčebné zařízení. V Ostravě, resp. v její blízkosti je Opava, kde je odd. pro léčbu závislostí. Doporučoval bych zkusit to tam. Jinak podle toho co píšete, tak se zdá, že manžel začíná psychotičtět. Tomu by odpovídali ty bludy o králi Kavkazu. To by mohl být důvod k hodpitalisaci. Jinak důvodem pro hospitalisaci je, když je manžel nebezpečný sobě, nebo svému okolí. No, pokuste se obrátit asi na tu léčebnu v Opavě. Myslím, že vám pomohou. Kontakt a i jiné kontakty u vás najdete na http://dis.sananim.cz/ ve složce kontakty. Myslím, že to je nejlepší varianta jak situaci řešit. Jinak ta závislost na heroinu odpovídá za to, že se to tak rychle rozjelo. No držím palce a napište, jak se to vyvíjí.