partnerka na drogách
Miky
dobrý den, žiju s ženou, kterou jsem si vzal. Už, když jsme spolu chodili a posléze žili,píchala si nitrožilně morfin nebo heroin. do tohoto si nikdy nenechala mluvit, se svatbou souhlasila až poté, co jsem toto vzal na vědomí, že to je její součástí. Je krásná, inteligentní, vzdělaná,ale problém začne vždy, když se pokusim o to,že chci, aby s tím přestala. Vyvrcholilo to letos v létě, kdy jsem jí odebral její zásoby, co si vezla na dovolenou. Řekla mi, že ode mně odejde, nic nechápe, že to s ní myslim dobře. tvrdí, že si neubližuje, že to zdraví neškodí, že to má vychytaný a neni to muj problém, že opiáty jsou tělu vlastní látky a že jsem to věděl a můžu odejít, nedrží mě. Vypadám asi jako blbec,ale já ji mám rád, vážim si její práce. Děti nemáme,ona už dospělé. Jsme spolu deset let. Sociálně zařazení, bez výraznějších problémů až na ten muj strach.že to s ní jednou dopadne špatně. Jsem mladší o víc jak deset let ,od začátku se o ni bojim,ted se to ale zhoršilo,i když neni nijak zvláštní důvod.Jestli mi k tomu budete moct něco říct,děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, má ve spoustě věcí pravdu. :-( Akceptoval jste ji i s jejími chybami. O tom že drogy užívá jste věděl a souhlasil s tím. Opiáty (morfium a heroin) jsou opravdu látky velmi příbuzné tomu co tělo produkuje (endorfiny) a pokud má člověk opátů dostatek, tak tělesné poškození může být minimální. Číňani kouřili opium celý život a zmírali normálně na sešlost stářím. Samozřejmě lze očekávat nějaké zdravotní komplikace. V konečném důsledku je to možná spíš váš problém. Ona to jako problém nevnímá a nechce to měnit. Asi chápe, že to s ní myslíte dobře, ale myslím, že přestat brát prostě nechce. Cítí se takhle dobře. Kdyby nebylo vás, tak by možná žádné problémy s drogama neměla. Zdá se, že má slušný přísun kvalitního zboží. A rodinný rozpočet, zdá se, to nenarušuje, nebo to alespoň nezmiňujete. Pomyslíte si teď jistě, že její braní hájím. Ale není to tak. Mám dojem, že to je v nepořádku. Na druhé straně, ve státě kde všichni pijou alkohol jako o závod (alkohol je droga srovnatelná svou nebezpečností s heroinem), mi heslo "normální je nebrat" přijde trochu pokrytecké. Jsem trochu na rozpacích, co vám poradit. Rozhodně o problému můžeme takhle po netu komunikovat, klidně i společně s vaší partnerkou (bude-li chtít) a třeba se dopracujeme nějakého výsledku. Třeba alespoň pochopíte proč to dělá. Tak mě napadlo, jestli jste se jí na "proč?" alespoň zeptal.