nestastna mama
silvia
Už som Vám písala 2 razy. ale bohužial situácia s mojou dcerou sa opet opakovala, došla na 4 dny z Talinska v pohode a kým odišla opat bola na tvári celá vyhádzana . Setkala se s bývalýma kamarátmi, narkomanmi či dilery , které poznám, ale tvrdila, že nič nemala,byla podrážďena a agresivní a zlá. Poraďte mám zistiť či jí něco dali i pod nátlakom, alebo nie. Bola vyliečená ale podľa tohto to trvá. A ako mám postupovať, či by mala jezdiť domov na návštevy lebo tomu zábrániť a my rodiče chodiť za ňou. Som už nesťastná a neviem si rady, nedá sa s ňou ani porozprávať. A ešte som jesj hovorila, že nech to dokáže ,že nič nemala na drogovom teste, ale odmietla. Už nevládzem , podotýkam má 27 rokov a trvá to s prestávkami šesť, sedem rokov a pritom má vyštudovanou vysokou školu peda- gogickou. Moc Vám předem děkuji za odpověd A ešte mám jim zakázat styk s ňou alebo naopak,když náhodou přijede aže vraj boli i za ňou. Ešte raz ďakujem

Odpověděl: Jakub Minařík
Já myslím, že dcera vždycky, když přijede domů, tak užije drogy, ale to jsem vám už myslím psal. Velmi pravděpodobně se tak neděje pod nátlakem. Prostě jezdí domů fetovat. To, že má za sebou léčbu nic neznamená. Drogová závislost je chronické recidivující onemocnění. Úpěšná léčba jen onemocnění stabilizuje, takže člověk neužívá, onemocnění však trvá dál, je jen v klidovém stadiu. Může se vrátit. Neužívání drog není myslím v lidské společnosti parametrem zdraví. Protože to bychom byli nemocní všichni - myslím teď na alkohol (tvrdá droga nebezpečností + - rovná heroinu nebo pervitinu) a cigarety. S tím dokazováním a testováním - je vám to celkem k ničemu. Dcera prostě užití drogy popře. Test označí za špatný. Já myslím, že máte 2 varianty - buď se s dcerou dohadovat a nebo se s ní nedohadovat a prostě jí oznámit, že to víte. A test nepotřebujete, protože po 6 letech braní to prostě poznáte a test k tomu nepotřebujete. :-) Nápad jezdit za dcerou do Itálie, místo aby ona jezdila domů je doopravdy dobrý. Alespoň si uděláte výlet.