JE TO MOŽNÝ?
TereSKA
Měla jsem přítele který bral heroin.. párkrát jsem ho vzala s nim.. nitrožilně... bohužel ze stejný stříkačky a on mi nedávno řek že je HIV+ bojím se jít na testy... jaká je pravděpodobnost že jsem se nakazila? jsou testy anonymní, nechci aby mě potom poslaly na nějaký léčení když tam půjdu s tím že jsem se možná nakazila z jehly...... pomozte mi...

Odpověděl: Jakub Minařík
Pravděpodobnost nákazy samozřejmě existuje. Původce onemocnění je naštěstí ale dosti citlivý a rychle za nepříznivých podmínek hyne. K nákaze tedy dojít nemuselo. Je samozřejmě otázka jak moc bylo vaše chování rizikové. Jestli jste si rituálně vyměňovali trochu krve abyste svůj svazek zpečetili, tak jste se asi nakazila. Pokud jste jen používali společnou strříkačku, tak je riziko samozřejmě menší. Pokud jste si ji vypláchla, je ještě menší. Pokud jste si ji i vydezinfikovala, je to nepravděpodobné. Stejně je to se sexem - nechráněný styk větší riziko, prezervativ - menší, ... Na testy rozhodně běžte. Když budete - , tak máte klid, pokud budete + tak se začnete léčit. Mám pár klientů, kteří jsou HIV + a většina z nich říká, že ty představy jsou mnohem horší než realita. A že kdyby neblbli a šli tam hned, tak by byli mnohem zdravější, než když to odkládali a ůzkost utápěli v drogách a alkoholu. :-) Na léčení se posílají ti u kterých je diagnostikovaná závislost. Ta nevzniká po tom, když jste sem tam vzala heroin, ale po dlouhodobém, kontinuelním užívání. Musíte denně brát nějaký ten měsíc, aby k ní došlo. Takže, vyražte na testy, neodkládejte to. Běžte rovnou tam, kde je v péči přítel, protože větší centra mívají výsledky rychleji a rychleji bývá k disposici i konfirmační výsledek, který dg. potrvrzuje. Ať dlouho nečekáte, protože to je nejtěžší. A napište jak to dopadlo a nebo klidně i dřív, když budete potřebovat. P.s. Nakazit jste se mohla i při pohlavním styku. Není nezbytné brát drogy i.v. Jen abyste neměla strach tam jít. Jdete tam, protože jste se mohla potenciálně nakazit, ne proto abyste se přiznávala k experimentům s drogama.