Prosím o radu
Babe62
Dobrý den, napíšu Vám příběh s kterým si už nevím rady. Mám syna (20 let).Začaloto v 9. třídě, kterou dokončil jen tat tak. Nechodil do školy, začal kouřit mariánku s kamarádama. Pak šel do učení ale vydrželo to jen rok a i to měl 100 neomluvených hodin. Pak začal doma krást celkem asi 50 000. Našel jsem mu práci, pracoval 2 měsíce pak přestal do práce chodit,tak ho propustily.Přihlásil se na úřadu práce ale nedocházel tam, tak ho vyřadily z evidence. To jen pro představu. A k věci: Problém je v tom, že nepřispívá na domácnost, neplatí soc zdr. pojištění (dluží asi 6 tisíc). Nevím si rady, protože se bojím, že rozkrade celý byt. V lese pěstují mariánku ve velkém a pak ji prodávají (Je to smečka asi 6 podobných kamarádů). Už se s ním vůbec nebavím, ráno vyjí ledničku, vypadne přijde večer vyjí ledničku jde spát a tak dokola. Myslím že fetují i tvrdší a taky toluen protože balík papírových kapesníků máme tak 2 dny. Vyhrožování nepomáhá dělá si z toho srandu. V podstatě nic neumí (dokonce ani pořádně číst a psát o počítání ani nemluvím - byl dislektik a disgrafik ale spíš nato hřešil, než aby zabral) Už jsem přemýšlel i o policii, ale to je asi až krajní případ, mám ho rád (ale ...... ) Prosím poraďte.. Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
No, mohl byste dospělého syna, který se takhle chová vystěhovat z domu na ulici. Takhle nemusí celkem nic řešit, neb ho nakrmíte, ošatíte a vyperete mu a možná dostane i kapesné... a on má na práci jen aby se bavil. A výhružky možná nepomáhají, protože už jich bylo moc a nějak se možná neplnily. :-( Ale než něco uděláte doporučil bych se zajít někam podadit. Našel jsem kontakt v Břeclavi: K-centrum Náměstí TG.Masaryka 4, 690 02 Břeclav Kontaktní osoba: Jaroslav Kolda Telefon: 519322842, Fax: 519326169 Doufám že to funguje. Kdyby ne, tak se podívejte na http://dis.sananim.cz/ do složky kontakty. Když zadáte Brněnský kraj tak vám to najde všechna zařízení v Kraji. Kdybyste z toho neby moudrý, zavolejte: Drug azyl-nadace podané ruce Vídeňská 3, 639 00 Brno Kontaktní osoba: Alexandr Tichovský Telefon: 543210802, Fax: 543210802 Podané ruce jsou celkem velká organizace a jistě budou mít přehled o možnostech v kraji. A Brno je navíc pro vás asi 60 km a spojení tam bude dobré, takže v nejhorším tam. Stačí? :-)