bolest v pravém podžebří
iva
DD, brala jsem s kamarádkou půl roku pervitin. Ona vždycky určovala dávku, jednou mi toho, zřejmě, dala trochu víc a já dostala snad nějakou alergickou reakci nebo co.Od té doby mne bolí v pravém podžebří,a za poslední rok jsem měla 3x koliku žlučníku. Byla jsem na ultrazvuku a brali mi krev a nic mi nezjistli.Ale ty tlaky mám pořád.Díky za radu Iva.

Odpověděl: Jakub Minařík
Bolesti v pravém podžebří často souvisí s játry. Často jde o napínání jaterního pouzdra když se játra zvětší - při žloutence, když se v nich městná krev a nebo o bolesti žlučníku a žlučových cest. O alergickou reakci se může také jednat, ale to se mi jeví spíše méně pravděpodobné. Pokud vás podrobně vyšetřili (a to vzhledem ke 3 žlučovým kolikám předpokládám), tak myslím, že toho moc nevymyslím. Jedině snad vyloučení žloutenky, nebo jiné infekce (to snad proběhlo) a nebo nějakého jiného expanzivního procesu v játrech (absces po injekční aplikaci, ev. nádor) ale ultrazvuk a RTG vám jistě dělali a tam by se to poznalo. Tak nevím. Existuje také varianta, že si ta bolest pochází z hlavy a ne od jater. Může se to celkem snadno stát, pokud se navíc objeví taková stíha na pervitinu, může přetrvávat a posiluje ji když tam občas píchne (mě se to děje celkem často - teda to píchnutí, ne ta stíha :-)). Pak by všechna vyšetření byla samozřejmě negativní. Možná by stálo za úvahu léčit duši. Tělo se pak bude cítit mnohem lépe. :-) P.s. Jestli jste z Prahy a okolí mohu vám doporučit kolegu, který vyšetřuje naše klienty a je opravdu dobrý.