Dokážu se ještě vrátit do života ?
Zoly
Ahoj !! Tedy obzvlášť Tobě Kubo /pokud to tedy čteš a pamatuješ /. je to už docela dávno co jsem chodila k vám na motivační skupiny a později do stacionáře,kde jsem tehdy lečbu nedokončila,vlítla zpět do světa drog,ale zanedlouho se ocitla v Bohnicích.Ani tam jsem nebyla celé 3 měsíce.Utekla jsem,ale více jak 2roky byla čistá.Fakt mě začal život i bavit. No abych se ti trochu připoměla tak se jmenuju Jiřina za přítele jsem měla Jirku/moc se vám nelíbil,ale nebral/bydlela jsem na Řepích,dělala jsem účetnictví a tancovala!!!! Vzomínáš ???? No skrátka s Jirkou jsem se rozešla,koupila si byt no ale hlavní věc kůli které sem píšu ježe už v tom zas jedu.V pořadí celkem jsem načala svůj již 10 rok na jedech.Hrozný já vím,ale nějak z toho nvlaku neumím vystoupit.Jsem tet už i na docela vysoké dávce.Denně zhruba 3g perníku a 1-1,5g koks.Semtam nějakýho špeka.Mám už dnes i fyzické problémy které z dřívějška vůbec neznám.Bolení ledvin a játra.Žloutenky nemám byla jsem na testech.O psychice ani nemluvím.Zas mě navštěvuje paní psychoza atd.Už netancuju,dělám jen doma účetnictví.Mám více jak 50 firem a pomalu to přestávám stíhat stejně tak jako všechno okolo.Obědnala jsem se zase do AT.Vím že mi doporučíš léčebnu určitě komunitu,ale já o ústavní léčbě nepřemýšlím.Stejně tak vím že sama bez jakéhokoliv kontaktu s odborníkem to také nezvládnu.Dá se něco takovému zoufalci jako jsem já poradit ??? Díky a hodně úspěchů ve vaší práci Tobě i celému kolektivu !!!! Jiřina Z.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, poradit se určitě dá spousta věcí. V první řadě by asi stálo naplánovat si volno a vysadit, ev. jít na detox. Ta psychoza by taky asi potřebovala léčit, protože úplně sama nezmizí. S tím soporučením komunity bych asi váhal, protože i když bereš dlouho, tak jsi celkem soběstačná a dovedeš se o sebe postarat. Možná bych ti nabídnul znova stacionář. Určitě by pomohlo vr stabilizaci. Jestli jsi 2 roky abstinovala, tak by na to možná šlo nějak navázat. Stacionář pokud vím poříd funguje, motivační skupina jakbysmet a rádi tě tam uvidí. Je tam pár nových lidí, ale taky spousta těch co tam pracovali, když jsi tam byla poprvé. Já tam už nepracuju, ale pokud tam dorazíš a budeš potřebovat nějak zaléčit tu psychozu tak se asi potkáme, protože tě pošlou do Cadasu (to je psychiatrická ambulance SANANIMu). Já tam sice budu až někdy v září, ale myslím, že s tebou to bude nadlouho. :-) Takže - vyraž na motivační skupinu, je v úterý a ve čtvrtek od 10,30 jako byla a pozdravuj Sylvii a Ondřeje, kteří jí teď vedou. Myslím, že to je nejmoudřejší řešení. A kdybys potřebovala, zas napiš. Mám Zlomenou nohu, takže poradna je teď jediné co dělám. P.s. S tím jestli se dokážeš vrátit - zvládla jsi to zenkrát, tak není důvod, proč by se to nemělo povést zas. A možná to už teď bede natrvalo. Třeba se zvládneš poučit ze svých chyb. :-)