cirhoza
rrakl
Mám cirhozu jater, užívám heroin, mám HCV, ale cirhozu jse dostal z pití. Dlouho jsem nebyl u doktora a teď mám strach se tam objevit. Je mi dost špatně a nevim co s tim. Dik za pochopeni.

Odpověděl: Jakub Minařík
Nic jiného než jít k doktorovi udělat nemůžete. Rozumím tomu, že máte výčitky svědomí, ale s cirhózou jater, žloutenkou typu C a aktivním braním heroinu myslím, to že vám není dobře může znamenat, že se vaše zdraví ubírá opravdu špatným směrem. Mohl by to být příznak selhávání jater. Takže bych na vašem místě k lékaři vyrazil bez prodlení. Protože pokud to nezastavíte, můžete brzy zemřít. Ohledně toho heroinu - doporučil bych vám metadonový program. S cirhozou jater a VHC by to byla šetrnější varianta. Alkohol samozřejmě nesmíte. Nejlepší by bylo začít abstinovat. Dejte pozor na sdílení inj. náčiní. Nejen že můžete nakazit lidi kolem sebe ale sám se můžete superinfikovat dalším kmenem VHC, nebo jinou žloutenkou. To by pak bylo teprve blbé. No, kdybysete potřeboval nějakou pomoc, napište. P.s. Pokud jste z Prahy mohu vám doporučit lékaře který se stará o nemocná játra lidí, kteří berou a léčí žloutenku typu C. Nemusel byste se tolik stydět, až za ním půjdete.