lac
Chtela bych vas poprosit o radu,protoze zacinam bejt cim dal vim zoufalejsi.Zhruba dva roky pravidelne kourim marihuanu a asi dva mesice snupu piko.problem je v tom,ze si uz neumim predstavit zivot bez drog.Myslim ten normalni sedej svet,nejsem zavisla,ale proste se mi ten zivot nelibi.unavuje me porad jen lhat,shanet penize a pak cejtit jen to ze ty problemy nejsou,ale normalne zit se mi nechce.Vsude okolo me jsou jen drogy,vlastne nemam kamarady mezi normalnima lidma,neumim se s nima ani moc bavit.Nevim co mam delat,nemam to komu rict a kdyz to nekomu reknu,rekne prestan,ale ja nechci,nemam duvod.

Odpověděl: Jakub Minařík
Důvod přestat myslím máte a dokonce kvůli němu píšete. Jste zoufalá z toho, že hulíte a šňupete piko, že si neumíte život bez drog představit, že kvůli tomu lžete, nemáte peníze a že život bez drog je beznadějně šedý. Pak jste taky zoufalá z toho, že se nedokážete bavit s lidma co neberou a všichni vaši známí jsou toxíci. A nevíte jak z toho ven a nedokážete najít motivaci. Problém tedy myslím není v tom proč - protože to víte - prostě vám to takhle nevyhovuje - ale jak. Podle toho co píšete se mi navíc zdá, že to nemusí být nutně jen problém drog. Možná že ten šedivý svět je deprese, kterou si takhle sama léčíte, resp. snažíte se zbavit jejích přčíznaků a udělat život snesitelnějším. Možná, že když se podaří najít cestu z tohohle problému, tak nebude ani tak těžké vysadit drogy. Je spousta léků, které vás deprese zbaví a na rozdíl od drog to umí udělat s mnohem menším rizikem závislosti a výsledek bývá mnohem trvalejší. Přetrvá i když drogy vysadíte. Takže se nabízí otázka, co jste schopna pro to abyste přestala udělat. Ideální by bylo zajít za psychiatrem a promluvit s ním o svých problémech. Odyvykací léčbu myslím nepotřebujete, potřebujete spíše někoho, kdo by vás problémem provedl a nesměroval vás. No kdyby byl psychiatr, nebo někdo jiný v tuhle chvíli nepřijatelný, můžeme se o něco pokusit po netu. Možnosti jsou omezené, ale často se celkem daří. Takže napište, jak jste se rozhodla.