nemám
můj syn je posledi rok extremně hubený , po obličeji má bolavá místa , fleky / není to akné /, toulá se po nocích Mám podezření na drogovou závislost Prosím o Váš názor

Odpověděl: Bára Orlíková
Dle vašeho popisu by se mohlo jednat o užívání drog, ale není možné bohužel stanovit diagnozu prostřednictvím internetu na základě takových stručných informací. Vyhublost, noční nepřítomnost doma a kožní defekty, které popisujete, by mohly ukazovat na užívání stimulačních drog (typicky pervitin). Nicméně chování syna může mít i jinou příčinu než drogy. Chápu, že máte o něj obavy a že nevíte, jak se situací naložit. Nevím, zda jste o vašem podezření mluvila i se synem a nevím, jaký máte spolu vztah - zda by se nedalo uvažovat o tom, že si s ním o vašich obavách promluvíte. Možná by bylo také na místě zkonzultovat vaše podezření s někým z odborníků osobně a pak se rozhodovat k dalším krokům. Nevím bohužel odkud jste, takže vám nemohu doporučit nikoho konkrétního, když mi napíšete, kde bydlíte, pokusila bych se vám najít někoho z kolegů ve vašem regionu. Můžete se také podívat na www.sananim.cz/dis do rubriky Kontakty nebo na www.drogy-info.cz pod kolonku Mapa první pomoci a najít si Kontaktní centrum nebo zařízení pro pomoc rodinám uživatelů drog, které je pro vás dostupné, případně zavolat na poradenskou linku pražského K-centra, kde by vám kontakty vyhledali, tel 283 872 186. Pokud máte zájem, můžete si přečíst na našich stránkách text Pro rodiče, kde jsou uvedené příznaky, podle kterých se dá soudit na užívání drog a také se můžete podívat do informačních rubrik o jednotlivých drogách. Zatím hodně štěstí a kdyžtak znovu napište.