MUDr. Jakub Minařík
navik
Ja sa tiez musim ospravedlnit, trosku som vyletel. Bol to zli den. Takto komunikujete asi z viacerim vsak. Neni to uz trochu rutina snazit sa presvecit fetakov aby prestali? Trochu musi, nie. Viete mysliet si ze s poznanim smrti a toho ze to raz pride a teda to netreba teraz riesit, je ako nezit vobec. A teda otazka perco prestat, je to iste ako sa pitat na zmysel zivota. No a reprodukcia to neni. Ja jednoducho nepoznam zmysel zivota vy snad ano? Je to cele divne, uz to ze vam vypisujem neni dobre. Ja naozaj verim ze viem prestat z minuty na minutu, ale to som uz spominal. Trochu mi pripominate brata, je asi tak stary ako vi a tiez to neriesi.

Odpověděl: Jakub Minařík
Člověk někdy nemá zrovna nejlepší den a pak reaguje krapet podrážděně. To je normální. Víte, já se vlastně nepokouším přesvědčit feťáky, aby přestali. Myslím si že brát drogy je každého osobní rozhodnutí. Pro mě je v zásadě stejně dobrý výsledek, pokud se někdo rozhodně, že brát bude, jak že brát nebude. Já si jen myslím, že by to mělo být rozhodnutí a ne situace, kdy se někdo nechá vláčet drogou za sebou jako mršina za vozem (pán promine ten příměr). A v tomhle smyslu se snažím každému pomoci najít cestu. A pokud si projdete naší komunikaci až k začátku, tak jste mě, resp. poradnu oslovil s přáním přestat. Já se jen pokouším vám pomoci najít cestu z drog ven. To vnímám, že je moje práce. Možná, že v tom vnímám i smysl života. Chci pomoct těm okolo aby našli sebe sama, nebo svou cestu – říkejme tomu jak chcete. Nechci aby to znělo vznešeně. Prostě mě to docela normálně baví. Přesvědčovat někoho aby nebral mě naopak jednak nebaví, a taky mám dojem, že to nikam nevede. Možná že smysl života je tam, kde člověk cítí, že dělá něco co má smysl. Tak aby se sám sobě mohl podívat do očí. Pokud se mu to povede, tak možná nemusí řešit zen strach ze smrti. Protože jde svou cestou a cíl leží v tom co dělá. Cesta někde končí, asi v tom okamžiku kdy člověk umře, to ale není teď důležité, protože teď dělám to co je potřeba, to co má smysl. Je to myslím celkem jednoduchá filozofie. A funguje. J Když se vrátím k vám, tak je to myslím na vás, zda chcete v téhle cestě pokračovat. Můžete mi taky klidně odepsat, že prostě nechcete a budete dál brát. Radost mít nebudu, ale bude to myslím výledek, který mě tak nějak uspokojí. Možná že ještě nenazrál čas k tomu abyste přestal Přijde to později. Je to na vás a já jsem poměrně trpělivý. Takže?