Ještě jednou k pervitinu
Dobrý den. Psal jsem ohledně pervitinu pod přezdívkou Rony. Ptal jsem se ohledně užívání pervitinu v psychiatrii. Chtěl bych se prosím zeptat, jak se vyrovnávali s dojezdy? Tlumili je nějakými sedativy? Nebo člověk byl udržován pořád při nějaké dávce? Ale ta musela stejně přeci jednou skončit a dojezd musel přijít. Také by mě zajímalo jak to je s tím "buď přijde psychóza, nebo ne", to si doktor může dovolit takový tah, že nasadí prášek, který může vyprovokovat psychózu a podle toho určuje diagnózu? Děkuji Vám mnohokrát, s úctou Aleš

Odpověděl: Jakub Minařík
No, ono pokud užíváte silné stimulanty v terapeutických dávkách, tak obyčejně dojezdy nebývají problém. Pervitin jako droga se užívá v mnohonásobných dosích, než jsou dávky terapeutické. Ohledně té druhé otázky - existuje to jako možnost. Její využití je spíše hypotetické, v praxi takové řešení lze užít opravdu velmi vyjimečně. V některých případech lze k takovému řešení přistoupit. Ale takový postup je v psychiatrii i v medicíně velmi, velmi vyjimečné. Dovolit si to lze opravdu ve velmi vyjimečných případech a za přísně kontrolovaných podmínek.