Zdravotní problém?
Annamaria
Dobrý den,po dojezdu pervitinu a EXT se mi špatně dýchá (pocit nedostatku vzduchu). Problém pak přetrvává 1-2 dny. Logickou příčinou by byly cigarety a zakouřené prostředí klubů,ale ani jedno nevyhledávám. Potíže trvají asi dva roky,první rok jen nenápadně. Nyní se postupně zhoršují i při stejné dávce drog. Někdy se projevuje dušnost i v klidovém stavu,např. hodně nepříjemné je to vleže na zádech.Prosím o názor,zda je to jev patologický nebo přirozená reakce organismu. Mám teorii - stimulancia způsobují bronchodilataci a po odeznění účinků nastává opak,proto ty příznaky? Beru 2-3 tablety nebo pervitin za 200-300. S frekvencí 3x za měsíc a většinou tyto dvě drogy nekombinuji.

Odpověděl: Pavel Kubů
Dobrý den, Vaše teorie je sice teoreticky správná, ale prakticky ke zúžení dilatovaných bronchů po odeznění účinku amfetaminů na takovou úroveň, že by mohla být příčinou dušnosti běžně nedochází. Vzhledem k popisu Vašich obtíží bych určitě doporučil vyšetření srdce, zda příčina Vašich dušností zhoršujících se vleže není např. v poruše srdečního rytmu, která se během či po stimulaci zvýrazní a subjektivně projeví právě pocitem nedostatku vzduchu. Je pochopitelné, že nejspolehlivějším postupem jak se dušnosti při amfetaminovém dojezdu zbavit je přestat amfetaminy konzumovat, eventuálně podstatně omezit Vámi udávanou poměrně vysokou frekvenci jejich užívání. Berete-li poslední dva roky 3x do měsíce amfetaminy i přesto, že pak dva dny trpíte dušností, je nejvyšší čas s nimi přestat, protože tenký led mezi pravidelnou rekreační konzumací a závislostí by se ve Vašem případě mohl velmi snadno prolomit. Konzumace drogy i přes jasný průkaz její škodlivosti pro zdraví (záchvaty dušnosti) je významným příznakem počínajícícho syndromu závislosti na dané droze. Zkuste se nad tím zamyslet a jestli Vás něco napadne, napište. Hezký den