přechod z jehly
Méďa béďa
mám takový dotázek.Když si píchám trochu héro,ale už mi to dělá starost jestli nejsem závislá,tak proč nepřejít na to nosem. já jsem šla rovnou na jehlu s přítelem,co to tak dělal, ale on zmizel někam z rep. a já už měsíc jsem sama,ale pořád jen jak to umim. co mi to udělá,když přejdu na nosní aplikaci,prozatim a pak bych si snad líp odvykla.heroin užívám čtyry měs.předtím sejm jen khulila travku. děkuju.O odvyknutí uvažuji,protože mě to ,mám takový pocit omezuje.nemužu odjet kam chci a schovám to a tak podobně.

Odpověděl: Jakub Minařík
Nedělejte si iluze, přechod z jehly na aplikaci nosem vám v odvykání moc nepomůže. Jestli chcete přestat, tak prostě vysaďte. A vyhoďte všechny věci, které máte k aplikaci - stříkačky, vatičky, vody, zbytky heroinu, prázdná psaníčka, ... Abstinenční stav trvá max. týden, 1.-3. den se se obtíže zhoršují, 4. den se vám udělá lépe a do týdne jste bez obtíží. Pokud berete 4 měsíce, tak by to neměl být nějaký zvláštní problém. Odvykací stav by měl být velmi slabý (malá chřipka) a možná dokonce žádný nenastane. Jinak - pokud chcete v užívání heroinu pokračovat, tak je samozřejmě rozumné přejít z injekční aplikace na jiný způsob - ať již sniffing, nebo kouření. Nese to s sebou mnohem méně rizik, hlavně v oblasti některých infekcí. Závislost je samozřejmě stejně silná a vzniká stejně rychle jako u injekční aplikace. P.s. Kdybyste měla problém s vysazením, vyhledejte lékaře. Existují i léky, které vám mohou vysazení usnadnit. Z těch volně dostuplných jsou to vitaminy a minerály (magnesium), bylinné čaje (meduňka lékařská). Také dostatek pití a přiměřená zátěž vám pomůže stav zvládnout. Kdyby bylo třeba, tak klidně napište. Držím palce. :-)