flash
Dobrý den. Na jakém principu pracuje flash-back? Jaktože ho někdo má třeba za rok po tripu? To se náhle vynoří z podvědomí? A co když to přetrvává? Jak to je možné? Jaké jsou důvody? Adéla

Odpověděl: Jakub Minařík
Jak vzniká flash-back je nejisté. Resp. existují různé teorie. Jedna z nich říká, že je to způsobeno mikromnožstvími LSD, který zůstane někde v mozku. Osobně si myslím, že spíše vzniká tak, že nějaká situace připomene stav při intoxikaci a spustí stav podobný intoxikaci. Je to takový záblesk paměti. Obyčejně rychle odezní, je to opravdu jen záblesk. Někdy může přetrvávat, i dlouhodobě nebo se často vracet. Pak je třeba se to pokusit nějak léčit. Nejvhodnější metodou bývá psychoterapie. Pokud se vám něco podobného děje, napište zkusím vám někoho doporučit. :-)