Dobry den,mam kamarada ktery je zavisly na pervitinu.Je si toho vedom,ale je mu to tak nejak jedno.Bere uz nekolik let a kdyz si da je strasne vystihovanej..prijde ze ma v hlave trosku pomotanou realitu.Ja jsem taky par let brala,mozna i priblizne stejnou dobu jak on,ale on je na tom myslim docela blbe.Ted se snazim prestat a je to tezsi nez sem cekala,ale urcite to pujde..Ale chtela sem,aby prestal taky,nemuzu koukat na to jak se nici a jde ke dnu.On nejdriv ze teda taky prestane,priznal ze uz je to moc,pak z toho nazoru ustoupil a ze da jen na cas pauzu a ted uz rika ze hned jak bude moct....(ted je po nehode v nemocnici,diky tomu taky zacla ta pauza).Nevim jak mu pomoct.K nicemu ho nedonutim,dokud nebude sam chtit,to je jasny,ale jak ho presvedcit.A taky to ztizi me.Posledne sem mu rikala ze uz s tim koncim at mi nic nedava a on hned za par dni volal,ze pro me jede,ze ma dobry matro.Odmitla sem,ale on stejne prijel a pak uz sem neodolala.Ted zvladam kdyz je v nemocnici a myslela sem,kdyz to ma ted tak trochu jako detox ze pak se bude snazit prestat..Vypada to ale ze to tak nebude..Jsem z toho zoufala,nevim jak pomoct a jeste se drzet od toho dal abych to sama zvladla....

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, po přečtení Vašeho dotazu chápu, že by pro Vás bylo nejideálnější, kdyby jste přestali brát oba.... Jenže bohužel můžete řídit jen svůj život a jak sama píšete, kamarád není ochoten jít stejnou cestou co Vy. Můžete mu říci, že Vám na něm záleží, máte o něj strach, můžete mu nastavit zrcadlo jak drogy mění jeho psychiku, můžete mu nabídnou přátelství a podporu když se rozhodne pro stejnou cestu co Vy... To je ale asi tak všechno, jak se rozhodne je na něm... A pokud je pro Vás natolik ohrožující (myslím tím, když bere a stahává Vás zpět) nezbude Vám, než být tak trochu sobec a stanovit si pevné hranice. Prostě ho "odříznout" a jít si za svým cílem. Možná to zní tvrdě... v tuto chvíli ale stojí Váš pokus přestat a kamarád, který chce dále brát proti sobě. A paradoxně tím můžete pomoci i jemu, třeba to bude poslední kapka pro to, aby se rozhodl i on.... Dejte vědět, jak se situace vyvíjí a co Vás k tomu napadá. Držte se. Hezký den