klara
Chtěla jsem se zeptat, proč na mě pervitin působí tak, že se ještě více uzavírám do sebe (i normálně sem introvert) mám takovou ještě smutnější náladu, přemejšlím na sebou..kdo sem..kam jdu..atp. jo a ještě by mě zajímalo jestli tohle vede tak nějak k posilování ega

Odpověděl: Jakub Minařík
Je celkem běžné, že po užítí silných stimulantů se některé povahové vlastnosti a duševní stavy akcentují. Typické je to u deprese - v medicíně je například použití i slabých stimulantů kontraindikováno u depresivních pacientů, protože náhle nabitou energii by mohli využít ke spáchání sebevražby. Pokud je někdo výrazně introvertní, tak to bývá podobné - místo aby se po pervirtinu rozmluvil, tak se ještě více uzavře. Takže pervitin na vás působí v zásadě normálně. Jen mě tak napadá, že pokud byste zkusila nějaký silný halucinogen, tak by to mohlo být jěště mnohem horší. Protože tam tenhle efekt velmi často funguje taky. Ohledně toho posilování ega - myslím. že neumím na takovouhle otázku jednoznačně odpovědět - spíše bych to měl tendenci vnímat jako nepodstatné, vzhledem k ostatním komplikacím spojeným s užíváním pervitinu. Odpověď tedy zní možná ano.