Dotaz
Anonym
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat odborného lékaře za jak dlouho se obnoví poškozená výstelka cév z přičiny nadměrného nebo dlouhodobého kouření marihuany a jestli by se mělo při léčbě vysadit kouření cigaret. Pomůže hodně WOBENZYM? Také jsem četl, že je dobrý česnek, který je nejúčinější lék na srdečně-cevní nemoci a také odbourává škodlivé látky z těla. Je to pravda? Předem Vám děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Samozřejmě že musíte přestat kouřit a to absolutně, pokud s tím chcete něco udělat. Navíc nesmíte už znova začít. Existují pak různá dietní a režimová doporučení, která je také potřeba aplikovat - nejíst tučné, hodně zeleniny, vyhýbat se stresu, dost spát, ... Asi by bylo nejlépe prodiskutovat to s praktickým lékařem. Léky vám samozřejmě mohou pomoci, Wobenzym by mohl být dobrý, ale existuje spousta dalších preparátů. O efektu česneku si nejsem moc jistý, ale fungují rozhodně mořské ryby a trocha červeného vína. Jinak vždycky záleží na rozsahu poškození a také na věku. Pokud se pamatuji z fakulty, tak úprava stavu nastane tak + - po 1 roce. Samozřejmě - pokud je poškození masivní, tak nedojde k úplné úpravě, stav se jen zlepší.