mám ještě šanci ?
Zbyszek
Již 8 let používám Xanax tbl. Nejdříve to byly 3mg rozdělené do tří dávek, poslední dva roky je dávka již 4mg (rozdělená do čtyř dávek denně). Je možné postupně snížovat dávky až na "nulu"? Používám taky Citalec tbl. á 20mg 1xdenně. Léčím se pro panickou úzkostnou poruchu.Mám 35 let,cítím se pořád unavený a ospalý.Jsem zdravotník,mám rodinu,koníčky-hudba,příroda,filmy,literatura faktu.To jenom tak okrajově. Mám šanci žít bez léků ??? Poraďte mi prosím. Zdravím Vás, Zbyszek. P.S.Všechny léky mi předepisuje můj neurolog, na otázku mé "lékové abstinence" mi nedokáže jednoznačně odpovědět.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, ono to někdy bez léků nejde. Možná by stálo za to uvažovat o tom najít si nějakého psychiatra a psychoterapeuta a řešit úzkostnou poruchu u nich. Je to přece jen spíše psychiatrická, než neurologická záležitost. Varianta je také najít si k neurologovi ještě psychoterapeuta. Tahlůe druhá varianta se mi zdá dobrá hlavně proto, že pokud vám neurolog léky píše už 8 let, tak vás dobře zná. To je vždycky +. Vysazování bych pak doporučoval řešit dle zdravotního stavu. Jinak to ani nejde. Také je varianta hledat jinou, nenávykovou medikaci. Samozřejmě musíte počítat s tím, že změna léčby znamená často zhoršení obtíží alespoň na přechodnou dobu. Tohle je ale problém, který je potřeba řešit s tím, kdo vás má v péči. Samozřejmě máte šanci fungovat bez léků, ale bude to nadlouho. A bez nějaké psychoterapie bych to neviděl. No, držím palce. A kdyby byli nějaké dotazy, tak napište.