Chtěla bych se zeptat, jaké následky může mít použití alkoholu a nějaké drogy - např.extáze. Byly jsem s přítelkyní na návštěvě a máme podezření, že nám byl do alkoholického nápoje vhozen prášek nějaké drogy. Lze to nějak poznat?

Odpověděl: Jakub Minařík
Kromě efektu samotného - tzn. že se dostanete do jiného stavu než očekáváte po vypití i relativně malého množství alkoholu, tak jedině toxikologickým vyšetřením. I když každá droga vyvolává určité klinické známky (stažení zornic, zčervenání kůže, ...) tak z těchto známek lze vyslovit jen podezření na užití nějaké drogy. Potvrdit to však může jen toxikologické vyšetření. Pokud se podaří drogu najít. Protože toxikologické vyšetření drogu také najít nemusí i když tam byla. Testovat se musí co nejdříve, pokud je to již několik dní, tak se již drogy pravděpodobně vyloučila a nic by se nenašlo.