extáze
sten
Dobry den, pokud se jiz rozhodnu extazi vzit, je nejaky zpusob jak pred i po poziti redukovat nepriznive ucinky na organizmus? Vitaminy, mineraly atd.? Je mi jasne ze musim hodne pit a odpocivat ale to asi nestaci ze...?

Odpověděl: Veronika Třasáková
Dobrý den, je fajn, že se před užitím snažíte získat co nejvíce informací. Pokud jste již rozhodnut, je na místě zvážit fakta, jako jsou okolnosti či Váš zdravotní stav. Např. při tanci si dávat parvidelné pauzy, kdy, jak už jste sám řekl,je dobrý dostatečný přísun tekutin s minerály. Nekombinovat s jinými drogami, léky (pokud nějaké užíváte - zejména kombinace s antidepresivy (MAO inhibitory) může být smrtelná) ani s alkoholem či marihuanou. Ovšem nežádoucí účinky se nemusí projevit ihned, ale třeba i po delší době. V každém případě, pro Váš lepší pocit bezpečí by bylo dobré nebýt v dané situaci úplně sám s tím, že problémy, které při použití extáze mohou vzniknout jsou také individuální, spojené s psychickým a fyzickým zdravotním stavem a výše uvedenými okolnostmi. Pro ještě více info koukněte do rubrik naší poradny - levý sloupec, halucinogeny či na http://www.lf3.cuni.cz/drogy/. Posledním rizikem na které Vás upozorním je možnost koupě "falešných" tablet s kdovíjakým obsahem. Zde jsou rizika těžko předvídatelná. Takže když už extázi, tak pokud možno otestovanou. Z Vašeho dotazu vyplývá, že by to byla první zkušenost s extází. Možná by bylo dobré se zamyslet nad tím, co Vás vede k tomuto rozhodnutí.