Xanax
Petr
Dobrýden, chci Vás poprosit o informaci ohledně dlouhodobého užívání Xanaxu. Asi před 7 lety jsem začal mít problémy - úzkosti, menší deprese, závratě apod. Postupně jsem užíval, samozřejmě od neurologa předepsaný Rivotril, Lexaurin a v současné době už téměř půldruhého roku beru stále stejnou dávku léku - 2x denně 0,5 mg Xanax. Teď mně docela vyděsil článek o závislosti na tomto léku a nebezpečí, která souvisí nejen s užíváním, ale také s následnou detoxikací organizmu. Byl jsem přesvědčen, že se jedná o tak malé množství, které nemůže vyvolat žádné větší problémy, ani lékař, neurolog mě nijak nestrašil. Můžete mi k tomu podat prosím nějakou informaci, jak to tedy s dlouhodobým užíváním takovéto malé dávky je? Děkuji Vám za odpověď. S pozdravem Petr, Brno.

Odpověděl: Jakub Minařík
2x denně 0,5 mg Xanaxu je dávka, která je opravdu malá. A také je něco jiného, pokud jej užíváte ve stabilní dávce na potíže, které jinak řešit nejde a něco jiného, pokud jej užíváte jen tak mýrnyx týrnyx a v dávkách mnohem vyšších protože zjistíte, že vám je prostě po něm líp. To jsou 2 ouplně odlišné věci. Zatímco v tom prvním případě pravděpodobně obtíže mít nebudete, v tom druhém si koledujete. Je celkem běžné, že přicházejí klienti, kteří užívají Xanax dlouhodobě a v dávkách nad 10 mg denně. To je myslím něco úplně jiného, než to co popisujete vy. Takže, to že vás ani lékař, ani neurolog nestrašil, je celkem v pořádku. 1. Potřeboval byste pak dávku mnohem vyšší, aby vaše úzkost zmizela 2. Dávky které užíváte by neměli vážnější obtíže vyvolat. Jsou na dolní hranici terapeutického rozmezí. Pokud byste měl další dotazy, nebo pochybnosti, tak se ptejte. :-)