DJ-Paja...
Mam jeste jeden takovej dotaz, po jak dlouhé době je zjistitelná hladina canabiolů v moči imunochromatografickým vyšetřením s detekční mezí pro 11-hydroxy-9-THC zhruba 100 ng/ml a pro 11-nor-8-THC-9-COOH 50ng/l? A jeste jeden:) Lze mozkovými nuturienty jako například deanolem snížit riziko poškození mozkových buněk??

Odpověděl: Jakub Minařík
No, ta první část dotazu je fakt pro pracoviště specializované na toxikologii a spíše je to k debatě o možnostech a limitech průkazu drog v organismu. A také o interpretaci výsledků. Budete si muset zavolat tam. Ze svých zkušeností mám ale pocit, že vám + - řeknou ty samé informace jako jsem vám odpovídal posledně. Možná bude jejich odhad o 10 - 20% nižší, protože já do toho započítávám i určitou rezervu. Ohledně cut-off - myslím, že testy které používáme ho mají nastavený + - jak píšete (nemám je bohužel po ruce, abych to mohl zkontrolovat). Zkušenost s nimi - vysoce citlivé, sem tam falešně pozitivní a nikdy falešně negativní - i když v tom druhém případě jistotou nehýřím. Protektivní působení se většinou uvažuje k nějaké konkrétní látce. Obecně - některé látky, používané v medicíně pomáhají celkem dobře reparaci poškozeného NS. Např. piracetam, vitaminy skupiny B, ... Efekt mozkových nutrientů bych nepřeceňoval, hlavně jejich kombinace někdy lidem udělají nedobře. Pokud chcete jistý efekt, volte látku s prokázanou účinností a nekombinujte ji.