četl jsem vaší odpověd máje, taky jsem si myslel , že subutex vyřeší můj problém se závislostí na heroinu, protože kamarád ho bere osm měsíců a říkal že to problém řeší, že mu postupně snižují dávky a že pak za nějakou dobu je vše o.k. říkal že bral 4 měsíce a ted je osm na subáči, ale potom co čtu vaše odpovědi v poradně mi to nějak nesedí. Takže až mu to dr. vysadí stejně musí na detox nebo jak to je moc se v tom neorientuju. Jak moc a jak dlouho musí být člověk závislý aby ho dostal. dík...

Odpověděl: Jakub Minařík
Záleží na okolnostech. Pokud má někdo za sebou jen krátkou karieru užívání všech drog, je na heroinu krátce, je sociálně stabilizovaný, všechno funguje tak, jak má - tak existuje jistá šance, že se to způsobem, kterým se ubírá váš kamarád povede. Subutex se postupně vysadí, měla by pak následovat nějaká ambulantní péče a tím by to mělo skončit. Je to ale případ dosti idylický. Obyčejně se to nedaří takhle dobře, většina lidí bere heroin výrazně déle, než pár měsíců, často ještě před tím má delší karieru užívání pervitinu, kolem sebe samé pařiče, s prací nic moc, žloutenka ... Takže to se subutexem nefunguje. Užívají ho injekčně, relapsují k tomu jinýma drogama, ... Nakonec to dopadne tak, že musí na detox a léčbu stejně. Tedy - pokud patříte do skupiny 1, tak to zkuste. Pokud budete disciplinovaný, možná se to povede. Pokud patříte do skupiny 2 a chcete drogy řešit z jedné vody na čisto - běžte na léčbu. On existuje detox - tj. vysazení v nějakém rozumném horizontu - několika měsíců a substituce - náhrada a dlouhodobé, někdy doživotní užívání. Pro substituci by měl brát člověk dlouho a je to takové řešení na dožití. Pacienta neléčíme, protože to prostě nemá cenu, ale snažíme se mu pomoci, aby moc netrpěl. Kdyby bylo ještě něco nejasného, tak napište.