PIKO
Dobrý den,sem tam se stane, že mi po perníku naskakujou bílé skvrny na nohou.posledně se mi ukázaly i na rukou+nesnesitelné brnění.Co to znamená?Může to být kvalitou?

Odpověděl: Jakub Minařík
Může to samozřejmě být kvalitou, hlavně pokud si aplikujete injekčně - ale podkladem potíží je téměř na jisto poškození organismu. To brnění a myslím že i ty skvrny budou příznakem poškození nervového systému, v tomto případě spíše periferního (tzn. nervů, které vedou vzruchy z míchy a do ní). Poškození může být samozřejmě jen funkční (tzn. nerv zůstal celý, jen na chvíli "zblbnul") nebo morfologické (je poškozen sám nerv, jako struktura). To ukáže až další vývoj, ale vzhledem k tomu, že se vám to opakuje a zhoršuje, bych tipoval na to druhé. Pokud chcete, aby to přestalo, resp. nezůstalo vám to a neobtěžovalo i v době, kdy nic neberete, chtělo by to asi na nějakou dobu pervitin vysadit (měsíce) a nasadit nějakou terapii, která by pomohla se nervům dát dopořádku. Nasadil bych také nějaké léky, které by měli pomoci nervům se dát dohromady. Pomáhají vitaminy skupiny B, Hlavně B1 (tablety) a B6 (doporučuji Magne B6) + B-komplex a pokud to nepřejde, navštivte neurologa. Kdyby byly ještě nějaké dotazy, stačí napsat. :-)