Muzu dostat cecko?
Lukasz
Ahoj .... nedavno sem se dozvjedel ze kamos ma cecko a hodne lidi po nem pilo ... muzou to chytit ??? mislim tim slinama nebo to je jenom krvi ???

Odpověděl: Jakub Minařík
Žloutenka typu C je typickou infekcí s parenterálním, tedy mimostřevním přenosem. Nákaza je tedy prakticky možná jen krví, při pohlavním styku, přenos z matky na dítě - prostě je to stejné jako AIDS. Pokud jste po kamarádovi jen pil a nepáchal s ním jiné věci, tak nákaza je prakticky nemožná. Pokud chcete mít klid, tak si nechte udělat testy. Pokud jste s ním byli v nějakém těsnějším kontaktu, tak by to bylo i vhodné. Pro jistotu. :-) P.s. Přeju, ať to dobře dopadne.