Co dál?
Milda
Osm let beru neurol. Denně asi 1mg.Je to jediný prostředek který mi pomůže utlumit silné každodenní závratě.Nepomáhá Betaserc ani nic jiného.Trpím dg. kombinované vertigo je mi 52 let a nikdy jsem před tím nebral žádné drogy.Moje lékařka mi ho už nechce napsat. Zašel jsem tedy k psychiatrovi a ten mi řekl,že jsem již navyklí a nechápe proč mi ho moje lékařka nechce předepisovat, když mi ho klidně 8.let předepisovala.Jaterní testy mám v pořádku. Poraďte prosím co dál.Zkusil jsem ho vysadit ale vždy jsem se k němu vrátil. Nejdéle jsem to vydržel týden ale měl jsem takové závratě a bolesti krční páteře že jsem to nemohl vydržet a pouze jsem většinu dne ležel.Nemohu totiž brát léky na bolest-brufen- atd neboď trpím 20 let vředovou chorobou. PoraĎte prosím co mám dělat. Díky za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Asi vám nezbyde, než se buď vrátit k lékařce a přesvědčit ji, že po 8 letech to asi fakt nemá cenu. Nebo změmit praktického lékaře s tím, že ten nový by musel vědět o vašich problémech předem. Nebo zkusit najít specialistu, asi nejlépe neurologa, který bude v léčbě pokračovat. Také se můžete pokusit podstoupit nějaká vyšetření (praktická lékařka vás na ně jistě ráda pošle). Protože vzhledem k tomu, co píšete, se zdá, že by se mohlo jednat o vertigo cervikálního původu. K tomu by se mohla najít nějaká bezpečnější léčba než neurol. Protože - přece jen, léky jako je neurol u starších lidí vyvolávají poruchy paměti, mnohdy i takového rozsahu, že končí v nemocnici. Proto by stálo za to na hledání jiného řešení nerezignovat. Protože za dalších pár let byste toho mohl litovat, resp. možná ne, protože byste nevěděl co se s vámi vlastně děje.