vzdělání
tereza
Vážený pane doktore, můj dotaz se týká obecně drog. Tato tématika mě velice zajímá, a proto jsem se chtěla zeptat, jakého vzdělání musím dosáhnout, abych mohla pracovat (např.jako poradce) v podobných zařízeních. Již jsem se účastnila kurzu týkajícího se primární prevence, mám střední školu obchodního zaměření a teď studuji VŠE. Bohužel to není vyloženě obor, co by mě bavil. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, obchodní akademie a VŠE nejsou zrovna nejlepší průpravou pro tuto práci, není to ale nepřekonatelný problém. Ani školy se sociálním zaměřením toho o drogách a závislostech příliš nenaučí....Mnohem více získáte ve speciálních kurzech a poté v praxi, kde můžete postupně "vyrůst". To nejdůležitější - chuť a elán nejspíš máte, jeden kurz už taky za sebou, tak proč nepokračovat. Pro nabídky dalšího vzdělávání můžete kouknout na http://www.sananim.cz/dis/index.htm nebo http://www.podaneruce.cz/vzdelavani.html a asi bych doporučil i nějakou stáž - pracovních pozic je v této oblasti mnoho a taky zařízení mají dost odlišné služby. Určitě zjistíte více. Hezký den