Antidepresiva versus drogy
Beruška
Za týden začnu užívat antidepresiva a tak chci vědět jak velkým obloukem se vyvarovat všech drog.Chtěla bych vědět co mě může čekat v případě, že "náhodou" zapomenu na léky.Ujíždím ráda na poprsu.Na ten musím zapomenout taky???A co alkohol, popřípadě alkohol s Energy drinkem???A co legální Speed8?Díky

Odpověděl: Pavel Kubů
Nejlepší bude vyhnout se dalším drogám co možná největším obloukem, antidepresiva jsou sami o sobě velmi účinné psychoaktivní drogy. Také Ti je ošetřující lékař asi nepředepsal jen tak pro nic za nic. Mixováním s dalšími drogami by jsi tak mohla snížit léčebný účinek antidepresiv eventuálně v důsledku takového mixu si aktuální zdravotní stav ještě zhoršit - třeba úrazem...A také bych rád zdůraznil, že kombinace Extáze (i když ji ve svém dotazu nezmiňuješ) a antidepresiv, které jsou inhibitory MAO, je potencionálně životu nebezpečná. Když zapomeneš užít tabletu podle předepsaného schématu s největší pravděpodobností žádnou změnu nezpozoruješ, ale lepší je léky užívat podle receptu, konzumovaný lék tak může pomáhat v léčbě a přitom neobtěžovat nežádoucími či vedlejšími účinky. Každopádně si pozorně přečti příbalový leták, případně se na otázky, které Tě během jeho četby napadnou, nerozpakuj podrobně přeptat svého lékaře. Eventuálně je pošli zase do poradny, ale tentokrát i s přesným názvem antidepresiva, předepsaným dávkováním a diagnozou, se kterou jsi léčena, aby odpověď mohla být konkrétnější;)