4měsíce
Sputnik
Už uběhlo čtyři měsíce kdy jsem si naposled dal piko. Cítím se dobře a vůbec mi to nechybí. Perník už beru dva roky víkendově a nějak se mi nezdá že bych byl závislý nebo nějak poznamenaný. mužu klidně pokračovat nebo se to za čas projeví?

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud jste po těch 2 letech víkendového braní, resp. když jste před 4 měsíci přestal měl nějaké obtíže, tak ty se nejspíše vrátí. Jinak závislost nebolí a ani se nějak zvlášť moc nemusí projevovat. V počátečních stadiích je to jen takový šimrání v hlavě, který člověka přesvědčí, že přeci jen žádné obtíže nemá a pro jednou si snad tu srandu může ještě užít. Koneckonců - jednou už přestal a nebyl to žádný problém. Tak co. Jinak ty 2 roky i jen víkendového braní jsou celkem hranice kde se dá buď přestat, nebo vám to ujede a začnete brát postupně víc a pak to často končí závislostí a nějakým dalším průšvihem. Takže - pokud mohu mít doporučení: 1. Asi bych se na vašem místě zamyslel, proč jste před 4 měsíci přestával. Možná jste měl nějaký pádný důvod. Stálo by za to si na něj vzpomenout. 2. Zkuste si vzpomenout, jaký to bylo, když jste přestával, jak jste se cítil a jaký byly víkendy bez pika. Vrátí se to. Stačí si dát jednou. 3. Proberte si sám se sebou jak to chcete dál. A rozhodněte se. Je to na vás. Takže - držím palce, ať to bude jak chce, tak ať to dopadne dobře.