piko
navik
Mam 26 Uz asi rok korim pervitin, je to dost casto asi 2 az 3 krat tydne. Nemyslim ze nemam nejaky psycho stavi, ale parkrat sem se snazil skoncit a nervi co sem mnel se nedaji popsat. Vse by bylo v poho ale ziju s detmi a zenou a nechci aby si to odnaseli. Presta je dos tezke uz jen proto ze se mi stavi liby. Nechci ale aby mne ovladal prasek. Lepsi je byt slobodny. Jen si nejsem jist lecbou a tema viecma okolo. Chtel bych aspon vedet jak dlouho trva nez perejdou stavy deprese a nervozity. Taky mne zajima jak dlouho trva detoxikace organizmu. taky sem si vsim jak se zvietsuje mira moji tolerance. Cekam na odpovid a predem zani dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud berete rok asi tak 2-3x týdně, tak na tom zatím nejste tak zle, abyste nemohl relativně "beztrestně" přestat. Závislost se pravděpodobně ještě nerozvinula plně, ale nepochybně se váš stav zhoršuje a vy si to i uvědomujete (dokonce jste se pokoušel i přestat), proto píšete. Co s tím: 1. Ujasněnete si proč vlastně chcete přestat. Je to celkem důležité, protože motivace vám v prvních dnech pomůže překonat nepříjemné stavy a později udržet abstinenci. Doporučil bych vám si důvody "proč" napsat. 2. Najděte si něco, co vám pomůže abstinovat. Dost často to může být rekreační sport, nebo jiné podobné zábavy. Důležité je, aby se jednalo o pravidelnou činnost, optimálně více dnů v týdnu. Taky byste se při takové činnosti měl nějak přiměřeně unavit. To i proto, že s vysazením drogy bývají spojeny problémy se spánkem. 3. Kupte si vitaminy B1, B6, nějaký multivitamin, ev. magnesium. Pomůže to tělu dát se do pořádku. 4. Upravte svůj denní režim. Choďte v pravidelnou dobu spát, ve stejnou dobu vstávejte, snažte se ve stejnou dobu jíst. Strava by měla být pestrá a vyvážená. Pijte dostatek tekutin. 5. Nepijte alkohol. 6. Přerušte styky se svými dodavateli drog a s přáteli, se kterými drogy užíváte. Taky vyhoďte zásoby drog, pokud nějaké máte. 7. Zkuste si pro svou změnu získat nějaké přátele, kteří vám pomohou. Optimálně i rodinu, ale tam bych byl myslím opatrný. Manželka by asi neměla radost. Začněte s tím hned. Pár dnů vám asi nebude nejlépe, ale pokud budet dodržovat výše zmíněný postup, stav by se měl zkrátit jen na pár dní, + - týden. Asi budou nějakou dobu přetrvávat a vracet se chutě. Pokud to ale vydržíte, budou čím dál tím slabší. Pokud si ale dáte, vrátí se zas s plnou silou. P.s. Zvládnete to, není to nic tak hrozného. A určitě je to mnohem lepší, než pokračovat, profetovat byt i manželku a pak vyrazit na léčbu někam do psychiatrické léčebny. Držím palce. A abych nezapoměl, určitě napište jak na tom jste. Pro kontrolu, ani ne tak mou, jako vaši.