laboratorní metody
Tomáš
Dobrý den, zajímalo by mě, jaké jsou zásady odběru krve ke zjištění hladiny alkoholu a jaké jsou možnosti určení zpětné hladiny alkoholu v krvi (po odeznění akutní intoxikace). Děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Měli by vám krev odebrat po dezinfekci bez alkoholu, krev by se měla skladovat ve skleněné, uzavřené zkumavce po vašem informovaném souhlasu. Také by mělo odběr doprovázet klinické vyšetření, zda jste opilý, nebo střízlivý. Zpětný výpočet pak funguje tak, že alkohol se eliminuje lineárně. Asi 0,12 promile za hodinu. Lze tedy poměrně snadno spočitat jaké byla hladina v době např. dopravní nehody. Například, pokud vám v krvi naměří 1 promile a je to 10 hodin - tak odhad hladiny v době nehody je asi 2,2. P.s. Je to hodně zjednodušené. Proč se ptáte?