Jen prasky???
Anna
Ahoj ...muj pritel uziva Temtabs (temazepam), Serepax (oxazepam) a spoustu dalsich "divnych leku". Nevim presne kolik, nevim jak casto. Podle mych odhadu kazdej den! Do toho kouri cigarety, travu a da si vino, pivo, rum, ... a to denne. Vsechno dela tak, abych o tom nevedela. Nedokaze se soustredit, je precitlivelej, rychle zapomina a je porad desne unavenej. Nedavno ho strasne bolel zaludek a pichl si neco do zily. Pry nejakej lek. Nevim. Opravdu nevim, co si o tom mam myslet a jestli mu muzu nejak pomoct. Posledni 2 roky mel deprese a snad myslel i na sebevrazdu.... Jsme (i zijeme) spolu jen tri mesice. Co s tim, co s nim??? :o( Diky Anna

Odpověděl: Jakub Minařík
Já samozřejmě nevím, jak moc toho váš přítel užívá, ale podle toho co píšete je to rozhodně v nepořádku. Léky, které zmiňujete mu mohou pomoci ve zvládání depresivních stavů, ale myslím, že to není rozumná léčba. Pokud má deprese, měl by navštívit psychiatra a nechat si naordinovat nějaké rozumná antidepresiva. Pak by se nemusel cpát léky, které spíše než ke zmírnění obtíží povedou v dlouhodobém horizontu k závislosti. To že má nějaké obtíže, které souvisí s dlouhodobým užíváním léků nazančují ty poruchy paměti a přecitlivělost. Aplikovat si léky injekčně také není standardní. Normálně léky injekčně aplikuje jen lékař a jen ve vyjimečných případech to dělá sám pacient (například inzulín u diabetiků). Doporučoval bych si s přítelem na tohle téma vážně popovídat. Pokud s ním a on s vámi chce žít dlouhodobě, nebo natrvalo, tak bych to považoval dokonce za podmínku. Kdybyste se rozhodla o tom s přítelem promluvit a nevěděla si rady, tak klidně napište. Samozřejmě může napsat i váš přítel, pokud by měl potřebu to nějak konzultovat. :-)