AIDS
Kodl
Dobrý den, chtěla bych se vás zeptat na otázky týkající se AIDS? Kdy je vhodné jít na testy, kam a jak dlouho po styku? Zda se platí testy a kdy se dozvím výsledky? Jaké jsou první přáznaky nemoci a jak se nemoc rozvíjí? Jak může dlouho trvat než příjde člověk na to, že je nemocný? Zda je menší pravděpodobnost nákazy při přerušovaném styku? Jaké je procento nemocných mezi užívajícími drogy infekčně? Kolik je nakažených v ČR? Děkuji za odpověď a pokud tyto otázky nejsou vaším tématem, tak na jaké stránky se mohu obrátit? Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, Na testy je dobré jít nejméně až po třech měsících od možné nákazy (doporučuje se ještě po šesti na přetestování). Určitě by je měli dělat na všech hygienických stanicích, tam se za ně ovšem platí. Nevím, odkud jste, ale pokud jste z Prahy, existuje v Karlíně Dům Světla (Malého 3), kde je dělají anonymně a bezplatně. Co se týče výsledků, záleží opět na zařízení a na typu testu, ale do 3 týdnů, 1 měsíce by měly být určitě k dispozici. Příznaky jsou dost často těžce rozeznatelné, někdy se dokonce ani nemusí projevit vůbec(anebo třeba v podobě "obyčejné chřipky"). Pokud ale podezření z možnosti nákazy existuje, doporučuji jít určitě na testy. Takhle jen ve zkratce a opravdu Vás spíš odkážu na již zmíněný Dům Světla - http://www.aids-pomoc.cz/dum_svetla_.htm, anebo na bezplatnou informační linku - Národní linka prevence AIDS v ČR: 800 1 44444, po-pá 13.00-18.00. Mějte se...