testy-pokracovani pro pana Minarika...
Dreadgetka
Dekuji Vam za odpoved, jeste sem chtela k tomu dotazu dodat, ze ty testy se tykaji uzdravovani mych jater z virove hepatitidy B, kterou sem se nakazila minuly rok v Listopadu a dikybohu mi nepresla do chronicidy a jiz mam vybudovane protilatky. Jeste k tomu mam dotaz, jestli uzivanim by se mi mohla nemoc vratit, nekdy totiz citim oslabeni a mam nazloutle belmo....Nejsem pravidelny uzivatel pervitinu a taky neuzivam nitrozilne... Dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Jestli jste se loni v listopadu prodělala VHB, tak by bylo asi rozumné alespoň rok abstinovat od drog, včetně alkoholu. To proto, že játra dostanou při žloutence docela slušně na frak. Pokud jde o VHB, tak nevím, jak vaše žloutenka probíhala, ale pokud byl průběh těžší, tak nejspíš vaše játra zdaleka nejsou v pořádku. Tomu by odpovídalo to, že tu a tam zežloutnete. To zežloutnutí znamená, že játra selhávají ve svých nejzákladnějších funkcích. Víte - oni játra nebolí. Bolí to jen když otečou a to nebolí ony sami, ale to co je na jejich povrchu. Pokud je vytrvale poškozujete, tak oni bolet prostě znova nezačnou, jen se tiše scvrkávaj a umíraj. A ani se vám při tom nemusí moc zvyšit jaterní testy - protože ty zachycují hrubé, akutní poškození - pokud játra likvidujete průběžně, po malých částech tak se zvyšovat nemusí. To, že jsou na tom zle zjistíte až když začnete otýkat a krvácet do trávícího traktu - to játra už nejsou schopna vyprodukovat krevní bílkoviny - které stahují tekutinu z tkání zpátky do cév oběhu (od toho ty otoky) a přes játra už se kŕev neprotlačí (od toho to krvácení - krev si hledá jinou cestu a to jsou spojky na přechodu jícnu a žaludku a v okolí análního otvoru). Tohle stadium poškození je už nevratné. Dá se na to už jen umřít. Sečteno a podtrženo: To, že jste zvládla akutní fázi žloutenky a máte protilátky znamená jen, že se tělu podařilo infekci zvládnout. Pokud teď nedáte játrům šanci se zregenerovat, tak se může stát že dopadnete úplně stejně, jako když by ta žloutenka probíhala dál. Jedinou šancí, jak to vrátit do původního stavu je abstinovat, dodržovat dietní doporučení, ... To vám ale určitě už nekdo říkal, nebo ne? P.s. Já vím že to není žádná velká zábava, sám jsem takový režim taky zažil. Ale jiná cesta není. :-)