nadeje
neo
Ahojky! Jsem vyleceny toxik,abstinuju jiz 3roky...Po dvou letech abstinence jsem porusil predsevzeti a zacal hulit.Jenze mi na to prisli a musel jsem kvuli skole prestat.Jsou to dva mesice a ja to v patek porusil a dal jsem si 5 coudu,byl jsem opily a ted toho lituji,protoze chodim do poradny,kde mi muzou kdykoliv udelat testy na pritomnost thc...Nevite, jak dlouho to muze byt v testech,ktere se posilaji do toxikologicke laboratore.Chtel bych znat vas nazor na to,ze jakoz to byvaly fetak(2roky pervitin,2,5let heroin) bych chtel opet v budoucnu kourit thc?Lecil jsem se 9 mesicu - rekl bych,ze uspesne jelikoz jsem se zmenil i postaveni k zivotu a hlavne jsem nasel sam sebe!!!Chtel bych taky vedet jake jsou skoly nebo kursy, abyxh se mohl stat terapeutem a pomahat drogove zavislym?Od me lecby me zacala bavit psychologie a problemy ostatnich.Me nejvice pomohl vyleceny tox. - terapeut..Moc diky a mejte se krasne pa

Odpověděl: Bára Orlíková
Ohledně těch konopných drog - samozřejmě je to vaše rozhodnutí, jestli budete hulit nebo ne. Sám víte, a proto jste asi první dva roky abstinence od heroinu a pervitinu neužíval ani marihuanu, že je to pro člověka, který má za sebou zkušenost se závislostí, rizikové. Je samozřejmě rozdíl v tom, jestli začnete hulit hned po léčbě, to je pak riziko relapsu na primární droze a vznik dalších potíží výrazně vyšší, než když začnete hulit po dvou letech. Ovšem zas záleží na tom, jak intenzivně jste teď trávu kouřil, protože třeba každodenní užívání byť konopných drog je podobná berlička jako drogy, které jste užíval předtím a zas tím se vracíte k mechanismům závislého chování. I to, že jste si tím způsobil nějaké potíže (přišlo se na to předtím, teď jste to opět porušil, máte obavu z testů), znamená, že to nebylo úplně v pořádku. BTW - THC se dá detekovat zu moči až do 30 dnů po posledním užití, nicméně pokud se ve vašem případě jednalo o jednorázové užití, bude tato doba kratší, odhadem max 14 dní. No, je trochu zvláštní, že se v jednom a tom samém dotazu ptáte na to, zda můžete po léčbě z drogové závislosti na heroinu a pervitinu opět kouřit trávu (navíc jí kouříte a máte s tím nějakou potíž) a zároveň se ptáte na to, jak se dostat k práci s drogově závislými. Možná by bylo vhodné si nejprve uspořádat priority. Nejdříve si vyřešit své problémy a pak teprve uvažovat o tom, že budete z takových potíží pomáhat druhým. Tím netvrdím, že není možné, abyste se do budoucna takové práci věnoval, ovšem bylo by vhodné si doplnit příslušné vzdělání (je nejvhodnější VŠ nebo VOŠ příslušného směru - medicína, psychologie, sociální práce, pedagogika + kurzy, které pořádají organizace poskytující služby drogově závislým + psychoterapeutický sebezkušenostní výcvik). To, že člověk sám bral drogy a léčil se z nich, ještě není kvalifikace pro to, aby ostatním pomáhal se z toho dostat - musíte mít i jiné kvality a schopnosti, jinak nepomůžete ani klientům ani sobě. Doporučuji zapřemýšlet, co s vaším prvním problémem a pak bych se teprve zabývala tím, jaké školy a kurzy byste měl absolvovat. Vyřešený vztah k drogám by měl být jeden z důležitých předpokladů pro práci, kterou byste chtěl dělat. Takže přeji hodně štěstí.