MUDr.Jakub Minařík
BEE3
Zdravíčko pane doktore, tak jak se hojí koleno???Pořád jste jak lazar....No já se dřív k netu nedostal doma mi to spadlo, a v pracovním procesu jsem až od dnes. A to si nejsem jist jestli to byla dovolená na zotavenou:-)No jinak v lékárně mě oškubali o 400,-- ale mám vše od meduňky v práškách a čaji, B kompex forte, B1, Celaskon, Magne B6,... takže mi připadá že mám tmavší moč než po párty. Ale snažím se to rozdělit na 3x a moc to nepřeháním. Všechno hulení šlo z bytu , ale jak jste říkal nejhorší je že když někdo ubalí těžko se odolává, naštěstí jsem fakt docela vytíženej takže když nemám u sebe tak nehulím, jo a nechci do toho investovat ani halíř čímž si sem jist. Jinak "problém" mám lehce se spaním ale asi je to tím že nad tím i nad jinýma věcma dlouho přemýšlím ale ta meduňka fak člověka uklidní, nejhorší si myslím že bude zažívání mám asi po těch 4letech zhuntovanej žaludek a v práci ta životospráva taky stoji za prd, ale doufám že se to srovná i když stravovací naviky mám hrozný. Každopádně chodím 3xtýdně cvičit, ale to už taky léta jen jsem si to posunul hned po práci a dnes jsem ještě dostal v práci permici do bázénu tak se tam taky hodlám kromě umití ještě pořádně unavit:-)No myslím ať tak nebo tak takovouhle kúru moje tělo rozhodně potřebovalo a možná že jen podvědomě si připadám svěžejší. Jen se chci optat jestli si myslíte že je reálné u hulení omezit ho jen na příležitostné užívání, nebo je to bláhovost. Musím přiznat že závislost jsem měl jen na cigeretách a to kratší dobu než na hulení, ale tam jsem věděl že už si nesmím nikdy zapálit. Mám letité zkušenosti i s jinými věcmi, ale tam a musím zaklepat jsem odzačátku věděl že je to jen velmi příležitostně a například bílí(jakýkoli)bych si nedal ani za zlatý prase zato xtc(a to vím že může být i horší) si jednou za čas dám, a tripa jednou za rok no to je jedno.Každopádně chci moc poděkovat za podporu a ochotu kterou ve vás cítím a určitě vám napíšu jak se to vyvíjí Zatím přeju brzké uzdravení a zas někdy na kus rádku:-)))

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že jste to celkem dobře zvládl a vzal jste to zgruntu. Je teď jen potřeba to nějakou chvíli vydržet. Nemyslím tím jen abstinenci, ale i to ostatní. Člověk velmi snadno zlenivý. To by asi v téhle fázi nebylo dobře. Ty aktivity vás přece jen drží od hulení dál, když teď na začátku povolíte, tak se to celé rozpadne. I tělu zlepšení životního stylu propěje. V tom máte určitě pravdu. Ten žaludek vás může trápit nejen ze špatných stravovacích návyků, ale i ze stresu. Je to přece jen zátěž.Někdy na to celkem pomáhá mátový čaj, zkuste to. Ohledně příležitostného kouření – nevím. Po pravdě řečeno, znám celkem dost lidí, kteří se po nějaké době abstinece k hulení vrátili a hulí jen tu a tam. Na druhé straně – sami často přiznávají, že je to celkem práce a především už nikdy nemůžou mít hulení doma. Nebo nesmí chodit moc mezi lidi. Co hulí, jinak se to rozjede znova. Je ale taky fakt, že spousta z nich se to naučila v případě potřeby to zastavit a nemají s tím moc potíže. Na straně druhé, znám lidi, kteří přestali úplně, a celkem si to pochvalují, neb s tím nemají tolik práce. Cestu si musí každý zvolit sám. Určitě bych ale doporučil pro začátek abstinovat nějakou delší dobu, alespoň několik měsíců. Ona se ta hlava vyčistí a celé se to stabilizuje. Tuhle otázku bych klidně odložil na později – uvidíte sám, co vám bude víc sedět. P.s. Mě už povolili pokládat nohu na zem. Šlápnout nesmím, ale můžu si ji položit. To je jako s tím příležitostným užíváním. Trochu mě to s…. J