možnost léčení
Obracím se na Vás se žádostí o zaslání informace o možném léčení jednoho mého klienta, který je čihačem toulenu. Narodil se .... 1988,letos končí školní docházku na zvláštní škole a od září nastupuje do dvlouletého učebního poměru. Rodiče mladistvého s naším oddělením spolupracují a nechtějí ho dát na klasickou psychiatrii. Předem děkuji E. P., kurátorka ....

Odpověděl: Bára Orlíková
Možnosti léčby jistě jsou. Záleží ovšem na tom, v jaké situaci klient je (jak dlouho a jak intenzivně drogu užívá, jak je na tom zdravotně, zda je ochoten nebo není ochoten v léčbě spolupracovat). Doporučila bych konzultovat situaci s psychiatrem, který je schopen posoudit stav klienta a podle toho navrhnout další postup. Je možné kontaktovat např. psychiatrické ambulance v Liberci (to mi přijde asi pro vás nejdostupnější). Kontakty: Psychitraická ambulance, Blahoslavova 10, Liberec, tel 485 104 464 (MUDr. Tržický), dále AT poradna, Klášterní 117/2, Liberec, tel 485 312 794 (MUDr. Drtil) nebo Privátní psychiatrie pro děti, dorost a dospělé, Masarykova 9, Liberec (MUDr. Vorlová). JInak jsou AT poradny i v Semilech, Frýdlantu nebo Jablonci. Pokud byste potřebovala konkrétní kontakty, je možné vše najít na stránkách Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti na www.drogy-info.cz pod kolonkou Mapa první pomoci. Možná, že pokud situace klienta nebude hodnocena jako závažná (jesliže se jedná třeba o pár experimentů s drogou), mohla by stačit i ambulantní péče. Jestliže je stav klienta bude takový, že lékař doporučí nějakou rezidenční léčbu, není nutné absolvovat léčbu zrovna v psychiatrické léčebně. Některé z terapeutických komunit pro léčbu drogové závislosti jsou zaměřené i na mladistvé klienty. Například Terapeutická komunita White Light, Mukařov 53, p. Úštěk, 416 797 069, 602 145 461 (Mgr. Radimecká) v Ústeckém kraji nebo Terapeutická komunita SANANIM, Karlov 3, Čimelice, tel 382 229 655 (Petr Vácha) v Jihočeském kraji. Nicméně léčba v těchto komunitách trvá cca 6 měsíců a bylo by asi nutné odložit nástup na učiliště. Pokud byste chtěla vědět nějaké podrobnosti, samozřejmě můžete opět napsat. Přeji hodně štěstí.