Holly
Jsem velky odpurce pozivani vsech drog, a presto jsem az moc zavisla na cigaretach. Po mnoho pokusech skoncovat s touto drogou vsak kourim stale vic. nekdy az 50 denne.Mam v 39 letech CHOPN, otec zemrel v 47 letech na rakovinu a plic, pres to vsechno se nedokazu cigarety vzdat. Jsem totalne na dne.vyzkousela jsem uz i Nicorette, ale zjistila jsem, ze bych se stala silne zavislou i na tomto pripravku.Alkohol pritom nepiji zadny uz spoustu let, takze vazba cigareta+ alkohol nehrozi.mam jen slabou vuli.....

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevím, zda jste se pokoušela přestat svépomocí nebo zda jste se již obrátila i osobně na odborníky. Možná by to byla vhodná varianta, pokud nejste s někým z profesionálů již v kontaktu. Pokud jste z Prahy, můžu vám doporučit poradnu pro odvykání kouření při 1. Lékařské fakultě UK, Studničkova 7, Praha 2, tel. 290 053 774, MUDr. Eva Králíková. Jestliže budete potřebovat kontakt v jiném místě, napište, odkud jste a já se vám pokusím něco dostupného vyhledat. V takovéhle situaci je lepší, když máte nějakou odbornou podporu, protože přestat kouřit není opravdu jednoduché a pokud se cítíte vyčerpaná a veškeré vaše předchozí pokusy selhaly, tak mám pocit, že je na místě vyzkoušet i tuhle cestu. Myslím, že to není o slabé vůli zbavit se závislosti na nikotinu, ale možná spíš o rozhodnutí změnit i některé další věci ve vašem životě. Protože stejně jako u snah přestat s přílišných užívání jakýchkoli jiných drog bude nutné popřemýšlet o své životní situaci a svém životním stylu, který bude nutné nejspíš přiměřeně poupravit, aby se vám to přestávání podařilo. Přeji hodně štěstí. Pokud jste opravdu rozhodnutá přestat a podaří se vám to zvládnout, tak věřte, že jste lepší, než někteří z nás, kteří píšou do téhle poradny a zatím takové rozhodnutí ohledně nikotinu neučinili. Držím vám palce.