Jak z toho ven? II.
Dobrý den pane Minaříku, děkuji vám za vaši odpověď na můj předešlý a pořád trvající problém. Přemýšlela jsem o tom, co jste mi odpovídal a i když to pro mě není vůbec jednoduché, tak bych vás chtěla poprosit, jestli by jste mi mohl najít a doporučit nějakého terapeuta v Brně.. Vím téměř jistě, že jsem moc slabá na to, abych se z toho dostala sama, ale naopak nechci být zavřená někde v psychyatrické léčebně..! Co to všechno vlastně obnáší, chodit na schůzky s terapeutem? Dělají se nějaké záznamy o těchto sezeních, které by se mohli dostat i do jiných rukou, než 'mého terap.'? Nebo také jestli má povinnost to, že jsem tam přišla někam nahlásit? -(Ještě nejsem plnoletá, je mi teprve 16.let)- Vím, že tady na vás chrlím spousty zmatených dotazů, ale chápejte, že přesto, že jsem se rozhodla a píšu vám, tak mám ze všeho hrozný strach!!! Rodiče si toho semnou už vytrpěli mnohem víc, než si zasloužili, protože jsou výborní a vždycky se mi snažili pomoct. Tentokrát je s tím už ale trápit a ničit nechci - sama jsem to začala brát, sama taky musím přestat...! Opět vám předem moc děkuji za vaši snahu mi poradit a pomoct...

Odpověděl: Jakub Minařík
V Brně bych doporučil obrátit se na DPS Elysium, Hapalova 22, Brno, Telefon: 541227704, 732319132. Určitě vám tam pomohou. Jinak ohledně bezpečnosti - záznamy se pořizují a vyjma vašeho terapeuta (ev. terapeutického teamu) v zařízení se k nim nikdo nedostane. Nikde se samozřejmě hlásit nemusíte. A vůbec - chápu, že si děláte starosti, ale myslím, že jsou celkem zbytečné. Navíc - pokud při prvním kontaktu požádáte terapeuta, aby vám všechno tohle vysvětlil, tak to udělá. A vysvětlí vám jak to konkrétně chodí u nich. Klient se musí cítit bezpečně. A držím palce. A kdyby něco. ozvěte se.