E
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak co nejvíce omezit rizika spojené s užitím (jednorázovým) extáze. Nemám v plánu slupnout víc než jednu tabletu, nicméně z dřívějších experimentů s E mám takovou zkušenost, že někdy 1/2 dává víc než 2. Párkrát se mi také stalo, že při nastupujícím účinku se mi zvedal žaludek a pak sem se pozvracela, což sice nebylo příjemné, ale po vyzvracení mi bylo dobře. Když si tedy dám tabletu nosem, nebudu zvracet? Díky:)

Odpověděl:
Dobrý den, odpověď "Rizika spojená s užíváním extáze omezíte nejlépe tak, že extázi nebudete brát vůbec." asi(přestože je pravdivá)počítám, slyšet nechcete. :) Pokud tedy už musíte extázi užívat, dát si nosem bych Vám skutečně nedoporučovala. Potíže by Vám s největší pravděpodobností nezmizely a navíc byste si mohla poničit nosní sliznici. Extáze také není určená k užívání nosem a tento způsob rozhodně není méně rizikový než polykání - spíš právě naopak. Při užívání Extáze se mohou vyskytnout různé akutní nebo chronické potíže. Často se objevují trávící potíže spojené s nevolnostmi a zvracením (jaké popisujete i Vy), pocity podobné závrati, třes, zvýšená potivost. Ojediněle se vyskytuje také toxická psychóza. V některých případech se mohou dokonce vyskytnout i těžké deprese po odeznění účinku drogy. Velkým rizikem při užívání extáze je kolaps. Nejčastější příčinou kolapsu po požití Extáze je úpal - přehřátí organismu. Dochází k němu díky skutečnosti, že MDMA, stejně jako amfetamin, umožňuje překonat zvýšenou zátěž organismu, aniž by při tom konzument pociťoval žízeň. V prostředí párty je toto umocněno několikahodinovým tančením v davu, nedostatečně okysličeným vzduchem, vysokou teplotou okolního prostředí a atmosférou, při které uživatelé zapomínají na potřebu vydýchat se na čerstvém vzduchu, zchladit se, odpočinout si v klidnějším prostředí a doplnit tekutiny. Druhým podstatným nebezpečím je špatná kvalita tablet. Tablety prodávané jako Extáze nemusí vždy obsahovat pouze MDMA. Mohou obsahovat zdraví škodlivé látky - léky na předpis, veterinární pilulky, zcela neznámé substance či různé nebezpečné látky. Tím bych možná i vysvětlila Vaši zkušenost, že "někdy 1/2 dává víc než 2". Nevím, jestli jsem Vám odpověděla dostatečně, kdyžtak víc info na www.extc.cz. Mějte se a dávejte na sebe pozor...