Speed8aliaspeří
wayne
Dobrý den, dočetl jsem se, že se v lékárnách prodává jakési tabletky speed8 po kterých člověk má podobné stavy jako po pervitinu. Proto by mně zajímalo co je na tom pravdy a kčemu tato látka vlastně slouží. Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Pavel Kubů
Speed8 je dalsi z rady energy drinku, ktere se snazi odkrojit si kousek ze soucasne popularity stimulacnich eventuelne "chytrych" drog a patricne jej zpenezit. Krome rady dalsich potravinovych prisad obsahuje predevsim kofein v podobne davce jako jine energydrinky, na rozdil od nich obsahuje GABA a DMAE a DLPA (latky razene mezi chytre drogy - napodobuji ucinek prirozenych neurotransmiteru, eventualne slouzi jako jejich prekurzory). Ucinek jako pervitin skutecne nema, ackoliv pri poziti vyssi davky kofeinu (jedno z jakeho zdroje) se dostavi vyrazna stimulace. GABA, DMAE a DLPA jsou schvaleny coby potravinove doplnky, coz znamena, pouze to ze nejsou toxicke pro lidsky organismus a nelze se jimi predavkovat. GABA je v organismu metabolizovana na GHB (dalsi info viz http://www.drogmem.cz/html/memy/tekutaextaze.htm) Mhoha tvrzeni o jejich nekdy az zazracnych ucincich jsou casto vysledkem zboznych prani vyrobce a marketingove manipulaci s verejnosti. Vyznamne vyssi riziko speedu8 oproti energydringum neobsahujicicm GABA je v moznosti vzniku velmi tezkych bezvedomi v kombinaci s alkoholem. Individualni citlivost k ucinkum tohoto koktejlu je velmi ruzna, nekdo bez problemu zvladne nekolik alkoholickych napoju prolozit nekolika speed8, jiny upada do mdlob po jednom panaku a jedne lahvicce speed8. Takze to jsou ucinky a rizika. Zbytek je na Vas. Hezky den