Mudr. Pavel Kuba
July
Zrovna včera večer jsem potkala úplně v poho vyfrčenýho týpka a strašně jsem mu záviděla jak je v pohodě a říkala jsem si co bych za to já dala. Jen jednu poslední, krásně do žíli, už jen pro ten pocit jak ta jehla tam zajíždí, šíleně jsem to v tu chvíli chtěla.Dokonce jsem šla i za jedním týpkem jestli něco nemá, ale před dveřmi jsem se zastavila, přemýšlela a nakonec jsem odešla se slzami v očích. Ikdyž vlastně nechápu proč. Vlastně mi došlo že bych to asi sama nedokázala toho nechat ikdyž už abstinuji 3 týdny. A tak bych se chtěla zeptat jak vlastně takové léčení zhruba probíhá, protože už si nejsem jista jestli bych to sama zvládla. Chci skončit , ale nechtěla bych přestat jezdit na parties, jenže já vím že když tam pojedu tak si to budu muset vzít, nechci totiž ztratit ty super lidičky z parties! Vlastně přemýšlím že bych jela na poslední moji akci což by byla apokalypsa která se chystá na červen a pak bych s tím definitivně skončila!

Odpověděl: Pavel Kubů
To co se stalo může být cenná zkušenost. Chuť na drogy se Ti v budoucnu nesčetněkrát vrátí a ne vždy se Ti musí podařit vrátit se od dealerova bytu... Chutě a situace kde budou drogy na dosah si Tě sami najdou (viz to večerní setkání) a je asi zbytečné je aktivně vyhledávat. Sama popisuješ, s čím máš párty spojenou a jak to s největší pravděpodobností dopadne. Chápu, že je pro Tebe představa, že již na žádnou párty nikdy nepůjdeš těžko přijatelná. Po třech týdnech abstinence je riziko, že si tam zase dáš hodně velké... Sama víš, proč chceš nebrat, tak proč to riskovat... Co třeba párty na půl roku, rok odložit...? No a jak vypadají léčby? Každá trochu jinak, ale obecně je to o tom, zjistit co v mém životě drogy znamenají a pak vše zkusit bez nich - pracovat, radovat se, bavit... A to všechno v prostředí kde drogy nejsou - to aby nelákaly, když člověku v tu chvíli není zrovna nejlépe. Léčeb je hodně, vzájemně se liší formou (ambulantní, pobytová), náplní, délkou.. Pokud budeš chtít nějakou podstoupit, určitě by bylo lepší se o tom s někým kdo zná déle pobavit a vybrat pro Tebe tu nejvhodnější. Přece jenom pár řádků v poradně není zrovna optimální... Můžeš popovídat v kažkém K-centru... Jestli Tě něco napadne, napiš. Zatím se drž a hezký den