Jak z toho ven?
Už nějak 3 roky šňupu pervitin a jde to semnou pořád víc a víc z kopce, i když se to snažím kočírovat, tak to moc nepomámhá! I kamoši se mě už začínají ptát, co se semnou děje... Dávala jsem si občas, pak každý víkend a nakonec není vyjímkou když i přes týden. Potřebuju se z toho nutně dostat- přestávám si opět plnit povinnosti a navíc jsme na podmínce, tak bych se nerada dostala do ještě větších problémů.. Poraďte mi prosím nějaký způsob, jak se z toho dostat, aniž bych musela jít někam na léčení... - Mám větší cenu, než být sjetou troskou, která se ze mě stává!!!

Odpověděl: Jakub Minařík
To co píšete vypadá, že závislost je na pochodu, resp. dvířka jste už otevřela, a nejen dva prtíky jsou vevnitř. A smolíček pacholíček by dosti nutně potřeboval jelena se zlatými parohy, jinak ho Jezinky mají. No doufám že jsem, to s tím příměrem nepřeťápnul, a že je pochopitelný - prostě pokud to nezastavíte TEĎ tak další stanice se bude jmenovat závislost na psychostimulačních látkách v pokročilém stadiu. Ale myslím, že to víte a taky proto píšete - všimla jste si jako ztrácíte kontrolu nad užíváním, všimla jste si že vám pervitin zasahuje do věcí kolem vás, všimla jste si že přes to, že to vidíte a víte - zastavit to neumíte. Možná se to dá zvládnout bez léčby v klasické podobě (psychiatrická léčebna), ale i o tom bych doporučil ještě zkusil pouvažovat. Na start to není špatné, pokud zvládnete 1. 14 dní, tak je to myslím takové sanatorium - sice s pravidly, ale jinak je to možnost se zastavit, zamyslet se nad svou drogovou karierou, uspořádat si život, trochu zesílit a zas vyrazit do světa. Pokud definitivně ne - tak existují ještě ambulantní varianty, Hodně intenzivní - denní stacionář - ale ten existuje jen v Praze a pak méně intenzivní - ty existují i jinde - většinou se jedná o jednu - až několik schůzek s terapeutem týdně. Pokud napíšete odkud jste - monu se vám pokusit někoho najít. Jinak myslím, že jste dost daleko a že sama to těžko zvládnete - pokud se o to chcete pokusit - můžeme to zkusit společně po netu : 1. zastavte to a to teď hned. Jestli se ptáte jak - tak prostě to vezměte jako úkol - koneckonců sama to chcete, tak si řekněte : NECHCI, SKONČILA JSEM. 2. NABERTE TELEFON ŽÁDNÝM DROGOVÝM ZNÁMÝM, NIC JIM NEVYSVĚTLUJTE. PROSTĚ SE NA NĚ VYKAŠLETE. 3. Nechoďte na místa, kde se bere a a vůbec paří (včetně alkoholu). 4. Večer zůstávejte doma a najděte si nějakou smysluplnou zábavu na večery. 5. Celý den vyplňte přiměřenou aktivitou, najděte si "náhražkové zábavy" - sport, ... Ale z posilovny hajdy dom. žádný do hospody, ... 6. Obratem napište jak to vypadá s rozhodnutím se do toho pustit a kdy začneme. P.s. Zkusit to sama je ta netěžší varianta. Pokud to chcete zkusit sama, držím palce a rád vám pomůžu - teda jestli chcete. :-)