lecba Cecka
Lada
dobry den, asi 4 roky jsem brala injekcne pervitin. Asi pred rokem jsem se rozhodla pro abstinenci. Mela jsem pocit ze uz to nezvladam, taky jsem se rozesla se svym pritelem s kterym jsem brala=>zároven varil. Zaroven jsem uz docela dlouho (pres rok) vedela ze mam zlutku C. Pro abstinenci jsem se taky rozhodla proto ze se chci lecit. Po nastoupeni lecby se mi docela dlouho darilo abstinovat, ale tedko asi po pul roce obcas docela zaparim alkohol, jednou za dva mesice i snupnu. A zde je muj dotaz, chtela jsem se zeptat, jakej vliv muze mit alkohol, nebo uzivani drog na organizmus a postup lecby Cecka. Jaka jsou rizika apod. Dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Abstinence může mít vliv docela zásadní. Jednak játra pod nájezdy alkoholu a pervitinu poměrně hodně trpí a tak to co mám být využito na regeneraci následků choroby je užito na regeneraci po následcích intoxikace. Znám klienty, kteří na tom byli docela zle a když začali abstinovat tak se jejich stav postupně zlepšil, poklesla i aktivita choroby. Druhým faktorem je, že pokud váš životní styl je narušený pařbama, tak se mění odpověď na léčbu interferonem (pokud jej užíváte, nebo to plánujete). Pravděpodobnost úspěchu klesá. Navíc - léčba interferonem je celkem nepříjemná a když abstinence není stabilní - tak se často stane, že se lidi rozjedou. Pak z léčby někdy vypadnou, nebo na to přijde zdravotní pojišťovna a interferon jim vezme. S konečnouz platností a navždy. V každém pádě - nový pokus o léčbu interferonem má mnohem menší naději na úspěch. P.s. Pokud jste po půl roce abstinece začala tu a tam pařit (alkohol) a 1x za dva měsíce šňupat piko - hodnotil bych to jako velké riziko a hrozbu nové epizody intenzivního braní. Doporučoval bych vám zajít do nějakého doléčovacího centra (pochopil jsem, že jste se neléčila a přestala jste sama) a pokusit se to stabilizovat dlouhodobě. Mylsím že by vám to prospělo. Každopádně - držím palce, máte za sebou kus řádné dřiny, tak moc nepařte, ať se do toho nemusíte pouštět znova. Ať vám to vydrží! :-)