crack
Lydie
Jsem z Prahy.Mám ale problém s tim někam jít,jestli mi aspon trochu rozumíte. a říkám si so mi tam asi mužou říct a taky mi je už víc let a jsem z novinářský branže ,okolo mně lidi z venku skáčou proto aby mohli pracovat. Já jsem z toho všeho jelen.nějak jsem se do toho zamotala, chci říct ráda bych s někym o tom mluvila, nemužu se vubec soustředit na práci, když si nefrknu, je to trochu víc než jsem psala v tom prvnim,no myslim,že jsem asi v prušvihu a asi mě to drží. Jak mám přestat?

Odpověděl: Bára Orlíková
No, jednak mám za to, že do některých zařízení mohou klienti i anonymně a je možné bez udání konkrétních dat o sobě domluvit konzultaci, zorientovat se v problému a zvolit další postup (např. vhodný typ ambulantní léčby). Jednak je také možné se obrátit na někoho z psychoterapeutů, kteří mají svojí ambulantní praxi, rozumí drogové problematice, ale nepracují přímo pro některou z organizací zabývající se léčbou drogové závislosti - tam byste se možná vzhledem k faktům, která o sobě uvádíte, cítila bezpečněji. Přestože ani v jedné z variant nesmí pomáhající zařízení či odborník poskytovat jakékoli informace bez vašeho souhlasu dál a vaše postavení, vzdělání, typ užívané drogy ani cokoli jiného neovlivní kvalitu poskytované péče, předpokládám, že byste mohla mít obavy ze vstupu do zařízení, které se a priori zabývá pomocí drogově závislým. V prvém případě byste za konzultaci či nějakou dlouhodobější spolupráci neplatila, v druhém případě je pravděpodobné, že byste si péči musela zaplatit (někde je za určitých podmínek péče hrazena zdravotní pojišťovnou). Jak přestat je dost složitá záležitost a prostřednictvím internetu to asi nevyřešíme, je to totiž otázka změny postojů a změny životního stylu a to není vyřízené během pár dní. Chápu, že je pro vás obtížné představit si, že to budete vykládat někomu osobně - nicméně, je to nejlepší varianta, jak se dobrat nějakého řešení a úspěšného závěru. Napadlo mě, že asi frekvence vašeho užívání bude větší, než jste uvedla v prvním dotazu, protože to nějak nekorelovalo s tím, co jste uváděla v dotazech dalších. Každopádně, nikdy není úplně pozdě a nikdy to není nemožné, s drogami přestat. Jen to bývá postupem času poněkud obtížnější. První krok je přiznat si, že na tom nejste tak úplně nejlépe, jak jste si myslela a že začíná být problém - což jste udělala, a udělala jste i další krok - kontaktovala jste tuto internetovou poradnu. Další krok by mohl být obrátit se na někoho z odborníků osobně. Pražská zařízení, která poskytují pomoc lidem, co mají problém s drogami, najdete na www.drogy-info.cz v kolonce Mapa první pomoci (mohu doporučit KC SANANIM, Denní stacionář SANANIM, případně Konzultační centrum ESET-HELP, Centrum následné péče DROP IN, případně některou z AT ambulancí). Pokud byste měla zájem o návštěvu někoho z psychoterapeutů mimo tato zařízení, mohu vám kontakty vyhledat a doporučit někoho konkrétního z kolegů. Zatím přeji hodně štěstí a věřím, že se vám to podaří zvládnout.