léky
Monika
Ještě nedávno sem brala spoustu anxiolityk, hypnotik, abych mohla usnout cca 3 roky, většinou 5- 6 lexaurinů na noc nebo několik stilnoxů sem tam rohypnol, teď sem přešla na prothiaden, a dokážu už usnout i pouze na něm, ale všechny léky co jsem kdy užívala jsem si vždycky opatřila sama včetně prothiadenu. K psychiatrovi nechci, tak se ptám jestli si myslíte, že ten prothiaden je bezpečnější s tím, že mi ho nepředepisuje lékař. Jinak žádný jiný zdravot. obtíže nemám. Jo a ještě těmi hypnotiky se mi podstatně zhoršila paměť, teď po měsíci, kdy je neberu se to napatrně zlepšilo ale ještě to není ono, čim tomu mám napomoct?piracetam apod. brát nechci bojim se že by to zhoršilo to spaní. děkuju

Odpověděl: Jakub Minařík
Všechny léky, které jste jmenovala ve velkých dávkách a při dlouhodobém užívání paměť zhoršují velmi podstatně. Po vysazení se paměť většinou zase zlepšuje. Vy bohužel berete lék který svým působením také paměť narušuje, takže zlepšení nebude asi tak markantní. Pokud ale budete dlouhodobě na rozumné dávce, tak se stav postupně stabilizuje. Indikovat další léky by měl v téhle situaci výhradně ten lékař, který vám předepisuje ten prothiaden. Jinak brát léky předepsané lékařem je mnohem bezpečnější. Ono - přece jen lékař ohlídá nežádoucí účinky, interakce s jinými léky, .... Cpát do sebe to co máte právě po ruce není moc rozumné. Víte - kdyby vaši nespavost řešil psychiatr, tak asi nyní nebudete řešit problémy s pamětí... Staší to takhle? :-)