Marihuana a těhotenství
andy
dobrý den, nejsem žádná závislačka, ale sem tam si s partou dám nějakého toho jontíka, chtěla sem se zeptat, když budu plánovat těhotenství jak dlouho bych neměla kouřit marihuanu? a kdybych nechtěně otěhotněla jak velké následky by měla marihuna na plod? díky za odpověď

Odpověděl: Pavel Kubů
Nejspolehlivější bude, když cca dva měsíce před plánovaným těhotenstvím přestanete konopí konzumovat, chcete-li mít 100% jistotu, že v době početí ve vašem organismu nebudou ani stopy po cannabinoidech. V případě, že početí nebudete takto plánovat bude rozumné přestat s konzumací jakýchkoliv drog v momentě zjištění těhotenství. Existují určité zprávy o tom, že děti, které byly během těhotenství vystaveny pravidelné konzumaci konopí svými matkami, mají v pozdějším věku vyšší riziko rozvoje některé z poruch učení. Na druhou stranu ještě našim babičkám byly nejrůznější konopné léky předepisovány na ranní nevolnosti v těhotenství a žádné studie z té doby pozdější následky na další generaci neuvádějí. To ale nic nemění na skutečnosti, že během těhotenství by se žena měla vyvarovat každé byť potenciálně rizikové aktivity pro plod i pro sebe.